Luchten

Het was dacht ik allemaal donker en grijs.
Er was nergens ook maar een spikkeltje zon aan de horizon te zien.
Het was niet de waarheid, het was hoe ik het zag.
Ik kon natuurlijk gaan zeuren dat er niets was dat er deugde.
Mijn gezondheid niet.
Dat ik grote tegenspoed verwachtte.
Maar ik besloot dat niet te doen en te vertrouwen op mijn positieve krachten.

Ik werd niet teleurgesteld.
Het werd niet gelijk een wolkenloos bestaan.
Maar toch steeds vaker kon ik al om mezelf lachen.
En dat zei men was de kracht van het weer op staan.

Er zeggen al genoeg mensen dat je iets niet kunt.
Echter pas als je het zelf gelooft, dan breekt dat je op.
Dan verkramp je, waar je vroeger ver kon reiken.

Ooit ook zag mijn moeder alleen maar zwart en wit.
Zij leerde dat er vele tinten grijs waren om uit te kiezen.
Het leven zit, zei ze met die wijsheid, veel kleurrijker in elkaar dan je denkt.
Kijk maar naar de regenboog.

Nog een tip:
Als je niet tegen jezelf durft of kunt zeggen: ik hou van je, zeg het dan eens tegen een plant.
De plant zal  je er voor belonen.
In 2008 zei ik het tegen de Clematis in mijn tuin en nu jaren later straalt hij er nog steeds van.

Onlangs had ik weer last van droeve dagen, dacht even weer dat ik iets niet kon.
Niet direct lukte me het om te schakelen naar en nu weer door.
De tranen moesten er, net als de pijn uit.
Ik kon het dit keer niet opkroppen.

Het was als een druilerige dag waar maar geen einde aan leek te komen.
En toch werd die dag afgesloten met een stralende sterrennacht.
De pijn is nu beter te verdragen.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Luchten

  1. Pingback: WE-300: een nieuw woord, een nieuw geluid | Platoonline

  2. Platoonline zegt:

    Het is de zegen van elk mens (uitgereikt door het esoterisch opperwezen dat hij/zij niet alleen een vrije wil heeft maar er ook gewoon mag zijn zoals hij/zij is. Als veel mensen dat nu maar begrepen.
    Als veel mensen nu maar niet zo nauw luisterden naar die (eveneens verre van onfeilbare) medemensen. Als veel mensen nu eens gewoon gingen leven naar eigen normen, waarden en opgebouwde vaardigheden en daar rustigjes op voortbouwden.

    Tjonge, wat zouden er dan veel gelukkige mensen bij komen. Min, ik wens je toe dat je dicht bij jezelf blijft. Je bent goed genoeg want anders was je hier niet. Dus weg met dat onzekere, weg met die gevoelens van onmacht en onmin. Lach naar jezelf en wees MIN. En dat dan in de plusversie.

    Goede, persoonlijke WE Min, Een om over na te denken voor velen.

    En als je Plato nu een persoonlijk plezier wil doen: ga eens lekker ontspannen achterover zitten, zeg: ik ben prima bezig en lach….lach…. lach.

  3. Ja lieve Min, jij hebt de keus.
    Je kan je beperkingen als zodanig ervaren en je leven er naar aanpassen offfff
    je kan ze al zegeningen zien omdat zij je kanten tonen die anders verholen bleven
    oftewel, keuzes maken dat is pas echt durven leven!

Geef een reactie

