Kattenkrabbels

Ik mis nog steeds Madame M. die klom weleens in de digitale pen.
Maar het nieuwe duo heeft andere katten fratsen.
Waar niet alleen ik heel erg om moet lachen.

Mossel word steeds losser.
Familie en vrienden zien hem steeds vaker.
Echter het liefst ziet hij alleen zijn bedienden.
Die blijven tenminste lekker rustig zitten op de bank.
Dan Kaatje, dat is ook een portret op zich.
Andere katten vindt ze niet aldoor om over naar huis te schrijven.
Een hond in huis, die bevindt zich op haar terrein.
Dus die wilde ze wel even goed bekijken.
Vond de hond in kwestie, Woefdram, niet zo fijn.
Deze week had ik een afspraak om de hoek.
Kaatje was buiten.
Zodra ze mij de deur uit zag gaan kwam ze achter me aan.
Tot aan de deur waar ik moest zijn.
Degene met wie ik de afspraak had hiervan nog nooit gehoord.
Een kat die met je meeliep.

Vroeger hadden wij ook katten die een rondje met ons meeliepen als we de hond uitlieten.
En tot Kaatje dit ook zonder hond deed, daarvan had ik ook geen idee.
Het zal iets in de genen zijn.
Net zoiets als katten die klinken van deuren open springen.
Tot nu toe blijken onze katten die genen niet te hebben.

Zo’n kat met die genen, Guppie genaamd, woonde in mijn ouderlijk huis.
En dan had mijn broer de kat ook nog geleerd om in zijn nek te springen.
Leuk ’s winters, pijnlijk zomers.

 

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Kattenkrabbels

  1. Melody zegt:

    Heel herkenbaar, dat kattenspul dat hier rondkachelt doet het ook allemaal 😉

  2. Leuk, leuk, leuk. En (deels) herkenbaar. 🙂

Geef een reactie

