Verzorgen

Volgens Plato heb ik er wel wat mee, om dingen in goede staat te houden.
Ik neem waar dat dit toch niet altijd zo is.
Oh ik zie heus om naar mijn planten in huis.
Maar blijkbaar koester ik ze toch niet op de juiste manier.
Er staan nu welgeteld 4 exemplaren in de huiskamer.
Die zich mijn behandeling laten welgevallen.

En ook de katten vinden dat de bediening wel wat beter kan.
Zij bewaren de nodige afstand, want tja ze voorzien vaak mijn plannen.
Het is alsof ze waarnemen dat het tijd is voor minder leuke bezoeken aan de dierenarts en het kattenhotel.
Ook moet ik oppassen dat ik er op let waar nu weer hun nieuwe plekken zijn om zich te verbergen.
De katten maken er een spel van.
De katten houden me soms spiegels voor die ik niet wil zien.
Zaken uit de weggaan, zoals zij zich verbergen of het hazenpad kiezen als er iets in mijn lijf me zegt dat ik me voor Meer beter kan hoeden.

Ik weet dat ik daar mezelf niet mee help.
Mensen, dieren en dingen genieten meer van me als ik er op toe zie dat ik dingen doe die ik leuk vind.
Niet reageer op Meer die in me zegt Doe dit , doe dat.
(In het ritme van een sirene, tja ik wist wel waarom ik de boot waarop ik ooit op 27 maart 2008 op een weblog met schrijven startte zo noemde).
Geleerd om eerst de minder leuke taken te doen en dan pas tijd te maken voor leuke zaken.
Ik maakte bijna geen tijd meer om te schrijven.
En heus ik besteedde ook mijn tijd aan leuke dingen.
Soms aan dromen waarbij anderen mij hielpen.
Ik begon dit blog om beter mijn grenzen te bewaken.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Verzorgen

  1. ram1955 zegt:

    Aha, dit is jouw WE-300. Ik mis het linkje bij Plato, maar dat komt zeker nog?
    Grenzen bewaken is inderdaad een goede manier om voor jezelf te zorgen.

  2. Melody zegt:

    Alles op zijn tijd…………. je doet wat je kan en niemand verwacht meer van je

    (in het kader van bovenstaande, ik ook niet maar………….
    zet je nog wel ff je schoen in de zijkolom voor het sinterklaasspel?)

  3. Pingback: Een WE-300 voor iedereen | Platoonline

  4. platoonline zegt:

    Min, kennelijk ben je wel in die opzet geslaagd, want je blogt minder en je doet hopelijk dingen waar je blij van wordt. Openhartig verhaal trouwens. Grenzen bewaken, soms moeilijk, toch noodzakelijk om gelukkig te zijn. En als je gelukkig bent, hebben anderen ook weer meer aan je. Dus door jezelf te helpen help je ook anderen en door anderen te helpen help je ook jezelf.

    Goede WE die noopt tot nadenken. Ik ben een beetje laat, maar dat komt door mijn artrose die me aardig beperkt. De link staat er inmiddels en ik hoop dat veel lezers de moeite nemen om hier even te komen lezen.

  5. dieneke zegt:

    Soms is een pas op de plaats nodig om de volgende stap te kunnen zetten.Herkenbaar.Goh ben hier al een tijd niet geweest.

Geef een reactie

