Feestmaand -> voorpret

Soms schrijven de woorden en de invalshoek zich vanzelf.
Het wil helemaal niet zeggen dat ik er iets mee heb.
Of dat het blog er dan na het schrijven zo uit komt te zien als ik had gedacht.

De voorpret over de woorden en de invalshoek waren soms nog groter dan dat er uiteindelijk aan woorden  door mijn vingers werden gecomponeerd.

Soms vroeg ik me bij het schrijven van het blog af of ik iets aan mijn water had gevoeld wat er op mijn pad zou komen.

Zo stopte mijn bieb met het innemen van boeken door het personeel en mag ik het nu zelf doen met behulp van een inneemterminal in de periode van het woord service en de invalshoek zelf.

En zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Soms voel ik me als een arts die zichzelf iets voor schrijft.
Een ervaringsdeskundige die opgeroepen wordt haar eigen advies toch te blijven volgen.
Niet te blijven zweven tussen dingen die ik nog wil doen, maar bewust voor een actie te kiezen.
Wie weet wat voor edelmetaal ik dan kan winnen.
Want ik wil niet onverwachts stoppen, nee daar wil ik blijkbaar ook de regie van in handen.
En dan wil zelf voor een service wel of niet kunnen kiezen.
Waarbij ik dan aan foto’s, muziek en andere zaken denk waar ik vrolijker van wordt.
Soms is een idee in mijn hoofd, net als een band die ik voel, moeilijk uit te leggen.
En niet altijd is er ruimte aan tafel om te schrijven.
Dan schrijf ik maar met mijn laptop op schoot.

En denk dan aan winkels, mensen, dieren, geldstukken en dingen die uit beeld zijn, maar niet uit mijn gedachten.
Aan zaken die ik in de lente kan beleven, dat alles weer gaat groeien en bloeien.
Nee, ik zou dit schrijven niet willen missen.
Maar nu heb ik mezelf toch een recept voorgeschreven wat ik nog niet snap.
Het woord Feestmaand en  de invalshoek voorpret.
Want wat wil ik gaan vieren en wanneer?
Eerst maar de feestmaand gaan kiezen, dan kan de voorpret beginnen.

– W0rdt vast vervolgd –

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Feestmaand -> voorpret

  1. ram1955 zegt:

    Wat heb je dit knap in elkaar gezet. Ik zie vloeiend invalshoeken voorbij komen. Super gedaan!

  2. tagrijn zegt:

    Ik heb nu al voorpret als ik denk aan je deel 2 van deze opdracht. En wat een cliffhanger!

  3. Melody zegt:

    schitterend gedaan inderdaad, wat een (invals)hoeken zie ik hier

  4. rietepietz zegt:

    Tja , ik zou het schrijven óók niet willen missen maar omdat ik vrijwel altijd “uit de losse pols” schrijf is er wat schrijven betreft toch niet veel sprake van voorpret bij mij ,;-)

  5. platoonline zegt:

    De feestmaand kan mij persoonlijk niet snel genoeg om zijn. Dat zou anders geweest zijn als de feesten niet zo met een commercieel sausje waren overgoten. Nu heb ik er niets meer mee.

  6. Pingback: Vieren | reismeermin

Geef een reactie

