Ervaringsdeskundige => advies

Dit jaar hebben Juan en ik heel wat ervaringsdeskundigen gesproken.
Die vertelde met een passie over hun passie dat ze eigenlijk bijna iedereen wilde adviseren om ook het beroep waar zij over vertelde te kiezen.

Maar ik kan niet net als hen vertellen over hoe leuk het is om dit te zijn:

Glasblazer
Bierbrouwer
Klokkengieter

En dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten. Ik vind het altijd heerlijk om mensen zo enthousiast te horen vertellen waar hun passie ligt. Maar mijn tip is eigenlijk wel om, als je hier ook van houdt, zelf dit soort mensen te bezoeken als je op reis bij hen in de buurt bent.
Dat deden wij namelijk ook.

En ja, ik weet dat niet elk advies dat gegeven word ook opgevolgd wordt.
Vanaf mijn tienerjaren zei mijn moeder Hilde te pas en te onpas dat ze mij wel zag werken in de zorg.
Nou daar dacht ik zelf helemaal niet aan.
Ik wilde niet als tweede generatie hetzelfde beroep als één van mijn ouders, dat mijn broer Ernst daar vanaf zijn zesde totaal anders overdacht was voor mij nog niet eens een teken aan de wand.

Vanaf zijn zesde wist mijn broer ik ga ook net als mijn vader varen. En dat doet hij dus nu ook al vijfentwintig jaar.

En nee ik kan me er dan ook niets bij voorstellen dat je als klokkengieter kan zeggen, ik ben de zevende generatie die dit werk doet.

Onlangs bezocht mijn moeder, vader en Juan mijn werkplek. En het riep allemaal herinneringen op met de  eerste werkplek van  Hilde  in de zorg.
Zelfs Ann en Patt hebben al aangegeven heel nieuwsgierig te zijn naar mijn werkplek.

Vooral omdat ze het gevoel hebben dat ik daar op mijn plaats ben.
Een mening die trouwens niet door alle ervaringsdeskundigen wordt gedeeld.
Maar met dank aan een boek weet ik dat ik nu meer naar mijn hart luister dan naar mijn hoofd.
Een ervaring die ik niet had willen missen.

Nu wil ik wel graag advies hoe ik mijn oude webstek verhalen ook hier kan importeren.
Ik wil namelijk niet dat de adviezen die ik mezelf gegeven heb in zo’n 500 logjes verloren gaan.
Alvast bedankt voor al jullie advies..

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Ervaringsdeskundige => advies

  1. ram1955 zegt:

    Prachtig ingevuld. Ik kan je helaas niet adviseren over je oude weblog, maar ik weet dat het bij veel mensen al is gelukt. Dus die adviezen zullen vast wel jouw kant op komen. Succes!

  2. Ik heb met ingehouden adem naar je logje gelezen echter ik ben nieuw in log land misschien kun je eens hier kijken http://www.watzegjemenou.wordpress.com Wellicht als je het haar vraagt zei iets weet,omdat ook zei haar logjes heeft omgezet naar wordpress suc6

  3. Laura riep me eens een blik te werpen op deze log (het werd een blik bonen, goed?). Ik heb ook mijn oude logjes van weblog naar wordpress overgezet. Ik weet niet of je nu nog in je weblogbeheer kunt? Als dat zo is moet je even een bestandje maken. Dit is te vinden bij “Extra”. Daar staat “exporteren”. Als je de uitleg volgt krijg je een bestandje op je computer. Dan open je je wordpress.com-beheer en gaat ook naar “Extra” maar dan naar “Importeren”. Hier vragen ze dan om het bestand. Even uploaden en klaar. Mocht het nou niet lukken om de een of andere reden…gewoon nog een keer proberen. Ik moest het zelfs drie keer proberen. Het uploaden kan wel even duren, schrik niet als je niet meteen al je logjes terugziet. Begin er niet net voor bedtijd aan zodat je niet je pc uit hoeft te zetten. En o ja, mocht het bij weblog niet lukken, mail ze dan. Ze zijn vervelend, het gaat niet makkelijk maar wie weet heb je geluk en doen ze nu even niet moeilijk.

    Succes! Mocht ik iets vergeten zijn, het loopt niet goed of ik heb het niet goed uitgelegd: http://www.watzegjemenou.wordpress.com.

    Groetjes,
    Emmelinda

  4. rietepietz zegt:

    Als je een “export”hebt van je oude logjes is het importeren zó gepiept maar de vraag is natuurlijk héb je een export want volgens mij is het op dit moment niet meer zo eenvoudig om bij weblog aan een export te komen ,daar moet een ticker voor aanmaken dacht ik .
    Maar als je ‘m hebt is het simpel ,je gaat naar je dashbord en zoekt in de linkerkolom naar “importeren ” aanklikken , braaf doen wat er staat en het is gepiept ,succes

  5. reismeermin zegt:

    @allen: Nou de export van de logjes lukt nog niet. Al 3 x een file aangevraagd, maar ja die wordt dan nog niet doorgestuurd. Helemaal tureluurs wordt je ervan…

  6. rietepietz zegt:

    PS bij weblog kun je in het dasboard ( dat erg veel op dat van wordpress lijkt ) natuurlijk wel probéren of je nog een export kan maken . dan ga je in het dashboard van weblog naar exporteren en doet dáár braaf wat er staat ,lukt dat niet ( zoals ik meen gehoord te hebben moet je dat dus bij weblog vragen dm.v van een ticket aanmaken !

  7. tagrijn zegt:

    Rietepietz is me voor. Zelfde advies. Heb het ook op die manier gedaan. Valt allemaal heel erg mee, maar als het erg veel is kun je beter in porties doen.

  8. Hoi Reismeermin ,Emmelinda heeft gister gelijk haar uitleg hier gedeeld ,naar het schijnt is het in afwachting van ” goedkeuring” ,ik denk dat je met haar uitleg en dat van Rietepietz en Tagrijn een heel eind zult komen 🙂

  9. Platoonline zegt:

    Nou, de adviezen lijken me afdoende. Tipje: af en toe even inloggen bij je oude weblog, dan blijft deze gewoon bestaan. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat ze hem op den duur verwijderen. Dit lees ik momenteel bij weblog op de hoofdpagina.

  10. reismeermin zegt:

    @allen, Met dank aan Melody is het importeren van de teksten toch nog goed gekomen. Voelt als een vervroegd sinterklaaskado. Hartelijk dank voor alle adviezen en Melody voor je expertise!

Geef een reactie

