Kiezer -> zweven

Kiezen, ik ben er niet goed in.
Ik kan mijn tanden er ook al niet meer inzetten.
Er worden wel eens Kamervragen over gesteld.
Dan willen de geachte aanwezige weten waar ik zou zweven.

Ik wil u wel laten weten,
Ik ben daar waar ik altijd ben.

In mijn velletje.

Kijk nog eens goed.
Nee, ik zweef niet door de lucht.
Ik ben geen acrobaat.

Wellicht stel ik me verdekt op  in de tuin.
Word ik door mijn fans aangehaald.

Is Juan thuis?
Dan lig ik het liefste onder zijn voeten.
En als u ook naar mijn collega zoekt, dan is die ook niet ver bij Juan uit de buurt.

Oh Juan is niet thuis?
Nou dan wordt het even zoeken.
Ik kan ergens in, onder, op of boven liggen.

En als u het echt niet meer weet.
Rammel dan even met mijn favoriete snoepjes.
Wie weet kies ik er dan voor om naar je toe te komen.

Kijk als je bediende bent van een kat weet je – als kiezer – dat je voor heel wat uitdagingen gesteld wordt.
Dat het duurder kan worden dan je had verwacht.
En dat je er meer kilometers voor mag maken dan je wilde.

En iedere keer als we achter de nieuwe favoriete slaapplek van de katten komen, kiezen ze een nieuwe.

Zodat als we ze nu zoeken we steeds meer plekken afzoeken.
Tja ze houden je in beweging.
Maar zweven, nee daar kiezen we niet voor.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Kiezer -> zweven

  1. ram1955 zegt:

    Wat leuk bedacht om vanuit de optiek van een kat te schrijven. 😀

  2. Hahaha dat is nogeens een leuke invalshoek en mooi omschreven dat je als kiezer trouw aan je kat bent gebleven, hoop je nog vaker tegen te komen,groetjes Laura

  3. Logisch dat we dit jaar zo weinig van je zien krijgen …je zwééft 😉

  4. Ria zegt:

    Hee dit is een leuke invalshoek.Vast en zeker een kittekat kat.
    groetjes, Ria

  5. platoonline zegt:

    Dus als we je willen zien moeten we even naar boven kijken. Dat je daar door het luchtruim zweeft te zoeken naar slaapplaatsen. Grappig verhaal.

Geef een reactie

