Edelmetaal -> winnen

Het groeit niet aan de bomen.
Je kunt het ook niet zomaar van de grond rapen.
Nee, je moet er wel wat voor doen om het te winnen.

Het is net als met talent, het zit vaak in onverwachte hoeken.
Je moet er soms diep voor gaan.
Paden bewandelen waarvan je soms niet weet wanneer ze je een berg op of af zullen sturen.

Edelmetaal komt je dus niet aanwaaien.
En persoonlijk verwacht ik op korte termijn geen edelmetaal te winnen.
Ik had echter ook niet verwacht dat ik zo weinig zo schrijven na de vorige invalshoek.
Of dat nog steeds de tuin niet helemaal af is.
Zover ik weet zit er toch echt geen edelmetaal in onze tuin.

Het is maar goed dat het aangenomen werk is, anders had het goud gekost.
Of flink veel zilveren dukaten.

Ook andere zaken nemen meer tijd in beslag.
Wij hadden nog een onderdeel van hout voor een kast besteld.
En deze heeft na bijna 10 weken ons huis eindelijk gevonden.

Deze week bestelde Juan een e-book.
Hij wist dat die pas over 2 weken leverbaar was.
Dit keer leerden we dat de leverancier wel meedacht.
Juan werd gebeld of hij in verband met de nog iets langere levertijd de order wilde annuleren.

Nee hoor wij hebben wel geduld, als er daar medailles voor werden uitgereikt.
Maar ja eigenlijk hou ik helemaal niet van edelmetaal.

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Edelmetaal -> winnen

  1. Rietepietz zegt:

    éigenlijk heb je door zo weinig te scrijven dus tóch edelmataal verdiend want is “spreken geen zilver maa ris zwijgen geen goud?

  2. ram1955 zegt:

    Goed geschreven. Je hebt gelijk, hoor. Jullie verdienen een lintje voor je geduld. Het materiaal mag je zelf kiezen.

  3. platoonline zegt:

    Ik wil ook een edelmetaaltje. Maar voor wat? Ik ben niet goed in een bepaalde sport. En geduld….nou…. ahum… daar mag wel een beetje bij. Maar brons is prima hoor… voor wat dan ook.

  4. tagrijn zegt:

    Ik heb wel iets met taal en daaarom hou ik ook wel van edelmetaal. Want je kunt het altijd laten omsmelten.

Geef een reactie

