Verzet

Als kat zijnde heb je de bediende niet voor het uitzoeken.
Er kwamen er heel wat langs.
Veertien maanden lang.
Ik kreeg een hekel aan bedienden.
Soortgenoten ja dat was wat anders.
Daar zaten ook wel stoethaspels bij maar die spraken tenminste nog een duidelijke taal.

Als poes zijnde heb je de bediende niet voor het uitzoeken.
Er kwamen er heel wat langs.
Veertien maanden lang.
Ik kreeg een hekel aan mijn soortgenoten.
Die stoethaspels waren mij te druk.
Ik wil liever de aandacht zoals het een Keizerin betaamt, voor mijn eigen kattenpersoontje.

Als kat en poes zijnde kregen ze dezelfde bedienden.
ze werden eindelijk uit die drukte gehaald.
De kat kreeg met minder mensen te maken die hem lastigvielen.
En de poes werd verzekerd kon goed met andere katten omgaan.
(Nou zolang andere katten niet constant haar als een schaduw volgen gaat het best.)

De dierenhuisgenoten zijn nu bijna 2 jaar in huis.
Ann, Patt, de familie en iedereen die ons heeft bezocht zien dat er veel veranderd is.
Niet dat alles van een leien dakje gaat.
De dierenhuisgenoten liggen nog niet samen in een mandje.
Gedwongen zitten ze weleens samen in een bench, maar dan hoor je de protesten.

Het is duidelijk dat de heer en dame in kattenformaat hun eigen willetje hebben.
Kaatje heeft het kattenluikje er al eens uitgebroken.
Mossel heeft al eens weten te ontsnappen uit de bench.

Terwijl wij genoten van onze vakantie in Frankrijk,
was na die vakantie Mossel zeer ontstemt.
Wat dachten die vreemde bedienden wel niet hij lag heerlijk waar hij lag ,
zelfs mijn stem kon zijn bezwaren  niet echt rustiger maken.

Had ik beter Juan mee kunnen nemen naar het kattenhotel.
Kaatje en Mossel kwamen, na thuiskomst, de woonkamer controleren of die leukste bediende echt in huis was.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Verzet

  1. Pingback: De WE voor de maand juli | Platoonline

  2. Plato zegt:

    Hee Min, wat leuk dat je er weer bent. Fijne vakantie gehad? Bedankt voor je felicitaties.
    En nu meteen maar weer van dik hout….over de katten en hun humeurigheid die ons degradeert tot bedienden. De rotzakken. Enfin, ik denk… ze hebben het maar goed bij jullie. Bedankt voor je bijdrage. De link staat er. Wat wilde ik nog meer zeggen? O ja, veel sterkte met het bijlezen van al die blogjes op al die blogs. Dat wordt nog een klus:-)

    Groetjes van Plaat en Maria
    (Zwaai)

  3. rietepietz zegt:

    Dat is best lang geleden dat hier nieuwe logjes stonden maar gelukkig ben je weer terug !
    Het hoort erbij al die vakantieperikelen voor huisdieren nét zo goed als voor hun personeel !

  4. Wat een leuke invalshoek voor deze WE.

  5. geesje zegt:

    Fijne vakantie gehad? Vast wel, zo te lezen waren de katten er niet zo blij mee 🙂

  6. Ria zegt:

    Ha leuk dat je weer terug bent en de katten zullen nog blijer zijn dan wij allemaal denk ik .Bij mij gaan de honden als ik enele dagen weg geweest ben ’n dagje met d erug naar me toe zitten en weigeren elk koekje.
    groetjes,Ria

  7. Mrs. T. zegt:

    Hahaha, op die poezenbeesten. Heerlijke dieren! Leuke invalshoek.

  8. Leukkkkk, met een grinnik zo hier en daar gelezen want meis wat is dit herkenbaar 😉

    Je moet ze bij ons eens te keer zien gaan als weer eens 1 of meer van de logeerhonden binnen komt vallen

  9. joke zegt:

    Jaja, kattenbeesten hebben een eigen willetje. Mooie WE

  10. minoesjka2 zegt:

    Wat een herkenning!! Mijn katten waren ook altijd zwaar beledigd als ik thuis kwam van vakantie. Pedam, de kater, ging zelfs (volgens mij) heel bewust met zjin rug naar me toe zitten.

  11. BookGoddess zegt:

    Leuke Verzet verhaal en ik ken dat van mijn zus haar katten.

  12. tagrijn zegt:

    Na een veel te lange afwezigheid ben ik weer terug.
    Ik snap dat wel van Kaatje. Die wil een apart poezenluik en niet een luik voor die katten.

Geef een reactie

