Service -> zelf

Er kwamen altijd veel mensen bij ons door de achterdeur.
Ann, Patt, de buren en buitenlui.
Aan de voordeur kwamen de serviceverleners aan huis.
De postbode, de krantenjongen en de glazenwasser Gomez.
Andere serviceverleners toeterde zodra ze bij ons in de straat waren.
De eierboer en de man met de SRV-wagen.

Tegenwoordig is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk zelf doet.
Er is nog wel een eierboer, maar die heeft een ei-automatiek.
De postbode is een postbezorger geworden.
En geld haal je niet meer op het postkantoor met een cheque.
Nee, tegenwoordig haal je je geld uit de geldautomaat.
Er worden steeds meer serviceverleners met pensioen gestuurd lijkt het wel.
De krantenjongen gooit alleen de weekbladen in mijn bus.
Een abonnement op een krant heb ik  al jaren niet meer.

Facturen worden tegenwoordig niet altijd meer per post gestuurd.
Ze staan dan ineens in je e-mailberichten met het verzoek om zelf voor de betaling te zorgen.
Het is niet zo dat het vroeger beter was.
Maar als ik nu nog een kans heb om eens service verleent te krijgen dan doe ik dat.

Ik weiger om mijn boodschappen zelf te gaan scannen.
Want de balans moet toch echt niet te veel doorslaan.

Ik regel al mijn eigen bankzaken, waar een bank dan weer dik aan verdiend.
Zonder mij daarvoor op enige wijze voor te betalen.
Onlangs stapten we maar weer eens over naar een andere spaarbank.
Niet dat we daar nu meer service krijgen, het blijft bankieren via internet.
De reden is gewoon een betere spaarrente.
En als de rente te laag wordt is wellicht een nieuwe investering in ons huis een betere optie.
Echter wat we weer leren door de tuinrenovatie, alles kost wel meer tijd dan gepland.
Toch blij dat we die renovatie niet zelf hebben gedaan 😉

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Service -> zelf

  1. Trees zegt:

    Leuk logje Min! Maar inderdaad sommige dingen kun je beter aan vakmensen overlaten 😉

  2. Aha, daar ben je weer. Ik had je al gemist. Welkom terug.

  3. rietepietz zegt:

    Het ergste is nog dat we héél veel dingen zélf moeten doen en er tóch nog voor moeten betalen omdat het “service”noemt dat je dingen zelf mág doen ;-(

  4. Ria zegt:

    En dan komt de dag der verplichting dat je het voortaan zelf MOET doen
    Fijn weekend Min
    groetjes,Ria

Geef een reactie

