Albums -> vrolijker

Er staan hier heel wat albums in de kast.
En ook op zolder is een hele stapel te vinden.
Sommige albums zijn zo dik als een boek.
de andere albums zijn veel dunner maar bevatten ook veel drukwerk.

Als kind koos ik vaak voor het drukwerk,
vooral op momenten dat ik de toekomst even wat somber inzag.
Van foto’s werd ik niet vrolijker, met name niet als ik ze alleen bekeek.
Daarom koos ik ook voor het drukwerk.
Sommige albums zagen eruit als platen.
Dat zoiets kon op zo’n klein oppervlak.

Dan keek ik welke muziek me vrolijker kon maken.
Ik heb hier nog een pick-up staan of eigenlijk zo’n apparaat waar je je elpees, muziekcassettes en CD’s mee kon afspelen.

Ik zie me al met Pim, Frits en Ida zitten.
Ze mogen kiezen uit de albums met drukwerk.
En dan zet ik de door hun gekozen plaat op.
Draaien we eerst de A en dan de B-kant?

Of kiezen ze toch voor die albums die zo dik zijn als een boek?
En willen ze van alle op de foto aanwezige dieren weten hoe ze heten.

Dat weet ik dan makkelijker bij de albums met het drukwerk.
Daar staat het vaak al bij.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Invalshoek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Albums -> vrolijker

  1. ram1955 zegt:

    Platenalbums, goh, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Leuk.

  2. Ria zegt:

    Verrassend leuk Min. Platenalbums …..nu je het zegt ja daar zit muziek in wat je weer vrolijker maakt. Goed idee .
    Groetjes, Ria

  3. rietepietz zegt:

    dat is wel héél toevallig ,juist vanavond hebben we hier in de oude platen zitten snuffelen op verzoek van zoonlief ! Net als bij fotoalbums komen dan de herinneringen boven drijven 😉

Geef een reactie

