Tafel -> ruimte

Ik heb heel wat tafels leren kennen.
Die nemen wel wat ruimte in mijn hoofd.
En dan ook nog in verschillende landen.

Ik heb er aan gegeten, geschreven, gelezen of er iets op gezet.
Nu is het niet erg om iets op tafel te zetten.
Bloemen staan er heel mooi op.
Het zout en peper is soms ook heel functioneel en gebruiksvriendelijk.
Maar ja hoe goed ik ook met de tafels overweg kan.
Ik laat meneer van Dalen hierbij gewoon op antwoord wachten.
Meneer van Dalen wacht op antwoord.
Dat heeft dus met cijfers te maken.
Cijfers die ik leerde kennen als de tafel van…
http://members.chello.nl/r.kuijt/nl_dale.htm
Nou de ruimte op een tafel gebruik ik niet altijd daar waar het voor bedoeld is.
Soms ontbreekt er ruimte om er ook maar een glas, laat staan een bord op te zetten.
Het lijkt soms wel een kast zonder deurtjes, een opslagruimte.
Verbazingwekkend genoeg heeft de tafel met alles wat we er op hebben gezet nog nooit slagzij gemaakt.
Van het voornemen om de ruimte op de tafel eens zo leeg mogelijk te laten is nog niet langer dan een dag of drie iets van gekomen.
En vandaag schrijf ik er liever over, dan dat ik aan het leeg maken van de tafel ga beginnen.
Die ruimte gun ik me gewoon πŸ˜‰

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Tafel -> ruimte

  1. Pingback: Invalshoek 28: Tafel -> ruimte | reismeermin

  2. ram1955 zegt:

    Leuk logje en verschil moet er zijn, toch? Dat maakt het juist zo afwisselend.

  3. rietepietz zegt:

    Het is vaak wel huiselijk als er wat op de tafel ligt ,maar echt helemaal vol is wel weer eh…vol πŸ˜‰

  4. tagrijn zegt:

    Een tafel was ook heel belangrijk tijdens schoolreisjes. Eindeloos in de bus: Ik heb een potje potje potje potje vet al op de tafel gezet. Kan dat er nog bij op jouw tafel?

  5. Melody zegt:

    en zo is het maar net, jij bepaalt zelf waar jij jouw ruimte voor wilt benutten πŸ˜‰

  6. platoonline zegt:

    Gelukkig mag je dat zelf weten. Hoewel het ook weer niet fijn is om elke keer dezelfde rommel tegen te komen. Soms is opruimen een opluchting. Maar soms is het zo moeilijk dat ik denk: morgen maar… Ik zou wel eens een foto van die volle tafel willen zien.

Geef een reactie

