Lente -> beleven

De tuin

Je kunt natuurlijk steen en been klagen,
Maar de seizoenen ze komen en gaan.
Ik hoor nu al jaren dat de toekomst er niet rooskleurig uitziet.
Maar het is eerst zien en dan geloven.
Kijk als ik naar de knoppen ga dan merk ik daar niet zo veel van.

En echt al jaren komen toch weer nieuwe knoppen te voorschijn.
Waarom zou ik dan chagrijnig zijn over mijn mogelijk laatste lente.

Wie weet hoor ik alleen maar geruchten.
En tja zoals ook de winsten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.
Zo hoeven geruchten ook niet waar te zijn.

De tuinman

Je kunt natuurlijk steen en been klagen.
Maar de seizoenen ze komen en gaan.
En nu breekt het tuinseizoen weer aan.
Wellicht worden er daardoor wat knoppen omgezet.
Veranderen mensen hun tuin.
En komen ze daarvoor op mijn pad.

Juan en Min ze wonen sinds augustus 2004 in hun huis waar nog het één en ander aan opgefrist mag worden.

Het begon met kleine dingen als een nieuw gordijn hier en daar.
De keuken werd gelijk gesloopt.
En achteraf gezien hadden ze liever alles in één keer gedaan.

Of nog beter laten doen, want zelf doen vreet (te) veel tijd.
En het lijkt daardoor alsof de klus voorlopig (nog) niet klaar is.
De familie en vrienden zijn hier wel blij mee, want als ze de lente gaan beleven waarin huis en tuin helemaal klaar zijn is de weddenschap al dat we dan weer gaan verkassen.

We zullen het gaan zien, we zullen het gaan beleven.
De lente is vanochtend begonnen.
In plaats van op de centjes te  letten, gaan we investeren.
Zal een bank toch weer wat krapper bij kas gaan zitten.
Want wij lenen niets, maar sparen een slok minder.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Lente -> beleven

  1. ram1955 zegt:

    Hartstikke leuk logje.

  2. platoonline zegt:

    Het is waar wat je zegt: het is beter niet op de dingen vooruit te lopen en zeker niet met een chagrijnig gezicht. Ten opzichte van je vorige logje ben je dan wel behoorlijk gegroeid in een positieve richting.

    Dus als jullie gaan schoonmaken en opruimen is dat een teken voor de familie dat jullie gaan verkassen? Wel, gezien de huidige bezuinigingen is blijven zitten nog niet zo’n slechte optie, denk ik.

    Goed stuk, Min, ik zie de zon door de bomen en floep, daar staat alweer een krokus. Je hebt de lente hier gebracht.

Geef een reactie

