Belasting (WE300)

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Maar ja je kunt onder te zware lasten bezwijken.

Als het loonstrookje komt dan kijk je wat je bruto verdient hebt.
Dan gaan er allerlei kosten en bijdrages ervan af.
Hou je je nettoloon over en die mag je dan weer uitgeven.
Echter het houdt dan nog niet op.
Bij bijna alles wat je betaald zit een percentage op voor de overheid.
Nu rook ik al jaren niet meer.
Maar ik drink wel eens alcohol.
Sommige toegevoegde waarde zie ik wel iets in.
Maar ja voor honden betaal je wel en alle andere dieren niet.
Net of die nooit hun vijgen gewoon daar laten liggen waar ze liepen.
Voor het rijden in een auto betaal ik elk kwartaal.
En wij hebben de luxe van een tweede auto, dus dat dan twee maal.
Dan wil de auto ook nog op brandstof rijden.
Bij elke tank gaan er heel wat kwartjes van Kok in.
Dan wordt er ook nog wat toegevoegd aan gas, electra en water.
Je doet echt nog niet veel of je voegt al iets toe.
Je kunt zuiniger zijn met water, energie en zo economisch mogelijk rijden.
En dan komt ineens weer 1 april dichtbij.
Tijd om te proberen geen aanslag op je portemonnee te doen.
Op de aangifte zie je dan wat je in het voorgaande jaar hebt verdiend.
De lasten staan dan zwart op wit.
Alleen wat waren ook alweer de lusten?
En waren die allemaal wel echt nodig?
De afgelopen week waren we een weekje in Drenthe.
Zo lust ik er nog wel één.
Mijn conditie bleek heel goed, die van Juan nog niet om over naar huis te schrijven.
Hij heeft zijn schouders te lang ergens onder gezet.
En als het alleen bij zijn schouders was gebleven..

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Belasting (WE300)

  1. Marja zegt:

    Mooie belichting van de belasting. ;o)

  2. tagrijn zegt:

    Je stukje maakt in ieder geval nog geen aangeslagen indruk. Goed geschreven en met humor.

  3. geesjesgedachten zegt:

    Nou zoveel belastingen in één WE300 had ik nog niet gelezen, ik heb zomaar de indruk dat jij door het schrijven hierover er door ontlast bent.
    Leuk geschreven!

  4. Truus zegt:

    Een leuk stukje vol belastingen Min. 🙂
    Drenthe is mooi hè. Volgende maand gaan wij (van de manege) daar weer een weekend paardrijden. Alvast sorry voor de vijgen. 😉

  5. hannekelive zegt:

    gemakkelijk maak je het jezelf niet, leuk wel!!

  6. rietepietz zegt:

    Eigenlijk zijn we stuk voor stuk goedsullen dat we overal zoveel aan bijdragen 😉 Maar dit stukje lezen is bepaald geen belasting voor me !

  7. platoonline zegt:

    Vreemd dat ik hier niet gereageerd heb. Heb ik je link over het hoofd gezien. Enfin… sterk stukje. Die belastingen… je betaalt er nogal wat aan. Eigenlijk zoveel dat je je gaat afvragen of het nog wel in proportie is.

  8. Pingback: De WE-300 voor maart 2012 | Platoonline

  9. Novelle zegt:

    Goed stukje schrijven over veel manieren van belasting.
    de belasting die er op je eigen veerkracht word gelegd, heeft vaak tijd nodig om te herstellen inderdaad.Groeten uut Drenthe!

  10. staartje zegt:

    Prfft wat een belastingen… Maar Drenthe is okee Je had hier mooi weer

  11. ikenmij zegt:

    Eindelijk een we300 die echt over de belasting gaat…. niet over enveloppen of te zwaar beladen dingen. Lekker simpel…. het rijk die zoveel geld inhoudt…. (brutoloon is zoveel leuker dan nettoloon :))

  12. Mrs. T. zegt:

    Tja, belasting. Breek me de bek niet open.

  13. Trees zegt:

    Zo, dat is nog eens duidelijke taal Min! Mooi beschreven verhaal!

  14. gewoonanneke zegt:

    Ja je moet heel wat belastingen betalen en voor mensen met een krappe portemonnee wordt het steeds moeilijker denk ik.

Geef een reactie

