Twee tellen rust

Ik hou van afwisseling.
Ik hou ervan om direct iets te (gaan) regelen.
Ik hou daarbij niet altijd het overzicht, om maar te zwijgen over het feit
dat ik merk dat hierdoor mijn planning op korte termijn niet te realiseren is.

Soms kan ik de planning dan loslaten en het op zijn beloop laten.
Op andere momenten voel ik me er heel onrustig door.
Ik heb nog niet gedaan wat ik van plan was te doen als er iemand weer een beroep op me doet.

Het heeft voor mij echt geen zin om als een Truus de Mier aldoor aan de slag te zijn.
Dat is niet goed voor mijn lijf, leden en energiepeil.
Tegenwoordig herken ik daar de signalen beter van.
Er zijn een paar zaken waardoor ik dan rustiger word.

En dan hoeft niemand te zeggen “neem eens twee tellen rust”.
Dat kan ik echt lang volhouden: samen met een boek in bad.
Terwijl ondertussen de wasmachine zijn werkrondes maakt.

Naast een boek gaat ook een pen en schrijfpapier mee naar de badkamer.
En dan vloeien er vanzelf meer dan twee woorden op papier waar ik dankbaar voor ben.
Want het voelt als het uitpakken van een nog onbekend geschenk
Die me, dat voel ik, weer op nieuwe inzichten brengt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Twee tellen rust

  1. platoonline zegt:

    Met een boek in de badkamer… hm, dan moet je niet per ongeluk de douche aanzetten. Want voor je het weet zijn de letters er uitgewassen.

  2. Truus zegt:

    Jij leest en schrijft echt overal merk ik. πŸ™‚
    Op school plaagden ze me wel eens door TuutTuutTuut (of hoe je het ook schrijft) tegen me te zeggen. πŸ˜‰

Geef een reactie

