Dankbaar

Dank u voor deze nieuwe morgen,
Dank u voor deze nieuwe dag…

De eerste twee zinnen van een lied dat ik leerde op de zondagsschool.
Dankbaar zijn dat je weer een dag leven mag.

Vanochtend las ik het boek van John Kralik “Elke dag een glimlach”” en het deed me denken aan dat lied.

Ik heb niet altijd iedereen bedankt in mijn leven voor wat ze me wel of juist niet  konden geven.
Ik kreeg niet altijd mijn zin, of het antwoord wat ik hoopte en daar ben ik dankbaar voor.

Doktoren hebben me vaak gemeld dat mijn situatie stabiel is.
Wat betekent dat het niet meer telkens veranderd.
Ik kan niet zeggen dat ik daar altijd zonder uitschieters, gelijkmatig en rustig op heb gereageerd.
Want ik wilde oorzaak en gevolg kennen van mijn klachten.

En wat is het synoniem van stabiel? Evenwichtig harmonieus.
Ah en voor iemand zoals ik die graag in harmonie leeft met iedereen om haar heen is dat iets waar ze dankbaar voor kan zijn.

Nog iets om dankbaar voor te zijn: koershoudend vervolg ik nu mijn weg.
En die is licht aan verandering onderhevig, want:

Boeken lezen is als zwemmen in zee,
je wordt opgetild,
een eindje meegevoerd
en na afloop weer met beide benen op de grond gezet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Dankbaar

  1. rietepietz zegt:

    Inderdaad ,een goed boek heeft dát effect !

  2. platoonline zegt:

    Dank u voor deze nieuwe morgen… ooit gezongen in Nederland door de Sheperds. Goh, waar blijft de tijd.

  3. Truus zegt:

    Dankbaar zijn maakt dat je (gevoelsmatig) prettig kunt leven, vind ik. 🙂

Geef een reactie

