Afwisseling

Ik wil niet weten wat ik van negen tot vijf doe.
Ik werk 4 dagen in de week maar niet op vaste dagen of op tijden.
Ik hou van variatie in  en op mijn werk.
En elke dag hetzelfde eten, nee ook daar ben ik niet voor te vinden.
Soms wil ik iets zoets en soms iets zouts.
Elk jaar naar hetzelfde vakantieland, ja dat lukt me nog wel.
Maar toch elk jaar naar een andere streek.
Er zijn een paar campings waar ik vaker ben geweest, maar dat zijn wel uitzonderingen.
Ik hou van de veranderingen in de seizoenen.
Ben heel blij als het na donker weer licht wordt.
Ik geniet van koud en van warm.

Ik inspireer graag mensen en laat me ook door anderen inspireren.
Ik drink wel eens frisdrank, af en toe een glas bier, glaasje wijn of een lekker port.
Na een thriller lees ik een roman.
Van boeken krijg ik nooit genoeg en ik herlees ze ook nog graag.

Soms ben ik op Twitter te vinden, en dan weer bij mijn vriendinnen Ann en Patt.
Soms werk ik alleen en op andere dagen met mijn collega’s.
Ik hou niet zo van winkelen, maar heb wel een winkelwens.
Wil graag gaan shoppen met mijn moeder.
De laatste keer dat we dat samen deden is dertien jaar geleden, vlak voordat mijn broer Ernst met zijn Louise trouwde.
En net op het moment dat ik ze dit wil melden krijg ik deze mail van Sjoerd:
Wij hebben ons teruggetrokken in de caravan.

Gr,
daoweeers

Blijkbaar vonden ze het toch wat te koud en zijn ze richting de zon gegaan.
Heel benieuwd waar de reis naar toe zal gaan.
Want die keuze maken ze pas als ze onderweg zijn.
En dan kan het nog alle kanten op.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

13 reacties op Afwisseling

  1. Marja zegt:

    Deze WE barst inderdaad van de afwisseling. Knap ingevuld.

  2. Trees zegt:

    Afwisseling na afwisseling wisselt in deze WE300 af.
    Heel goed gedaan Min! Een hele aparte invulling!

  3. geesje zegt:

    Tjee, je springt van de hak op de tak. Met veel plezier heb ik jouw afwisselend leven gelezen!

  4. Pingback: WE 300: nieuw woord voor feb-mrt. | Platoonline

  5. Novelle zegt:

    Zeer afwisselend inderdaad.

  6. Platoonline zegt:

    Bijzonder afwisselend. Je zult je dus niet snel vervelen want er is telkens wat anders. Fijn als je zo in je behoefte kunt voorzien. Anderen zijn dan weer gebaat bij regelmaat. Wat mensen toch van elkaar verschillen. Ik ga eens bedenken hoe dat voor mij is. Ik vrees dat ik een huismus ben die woont in zijn verhalen. Saai misschien, maar er zijn dagen, dat je me de straat niet op krijgt. Veel te gezellig in huis. Anderen moeten en zullen er uit. Leuk die verschillen Leuk deze WE. Met plezier gelezen.

  7. Mrs. T. zegt:

    Hahaha, heerlijk als je zo in elkaar zit.

  8. rietepietz zegt:

    En dan hebben we óók nog een spreekwoord( of is dat een gezegde) dat zet “zoveel mensen zoveel zinnen ” dus al die mensen onderling zijn ook nog eens reuze afwisselend .
    Ik kan zélf in sommige dingen reuze voorspelbaar zijn , in andere dingen heb ik dan weer graag héél veel afwisseling !

  9. jokezelf zegt:

    Leuk beschreven en ook aardig om te zien dat iedereen zo verschillend in elkaar zit. Sommigen gebaat bij strakke rituelen en anderen zoals jij met meer variatie.

  10. gewoonanneke zegt:

    Een WE vol afwisseling, leuk dat je zulk afwisselend werk heb en zelf je tijd in kan delen, dat hoor je niet veel. Ja en gewoon vertrekken zonder nadenken waar naar toe lijkt me ook wel eens mooi om te ervaren .

  11. Ria zegt:

    Leuke WE Min. Oh en die vankanties vroeger ,inderdaad altijd richting zon en zien waar we terecht kwamen, behalve de verre reizen die werden gepland.
    groetjes Ria

  12. IkenMij zegt:

    Een heel afwisselende afwisseling. Tja… daar houd ik ook wel van!

  13. Truus zegt:

    Een hele leuke en zeer afwisselende WE Min. Het gaat echt alle kanten op. 🙂
    En ik, ik ben meer van de regelmaat. 😉
    Ik moest even nadenken en toen snapte ik het: de AOW-ers.

Geef een reactie

