Afscheid

Nee, ik weet me niet meer de dag te herinneren dat ik je tegenkwam.
Blijkbaar had ik je hard nodig.
Want als ik je niet echt hard nodig had gehad, was ik je vast zo voorbij gelopen.
En hoeveel deuren zijn we nu samen in en uitgelopen.
Tja in tien jaar zijn er dat vast een hele stel.
Toch onze tijd samen, zit er eigenlijk wel op.
Ik heb echter nog steeds niet het gevoel gehad dat je echt aan vervanging toe bent.
Eigenlijk kijk ik alweer minimaal twee winters of ik je kan of wil vervangen.
Er zit niets zo lekker als jij.
Toch ontdekte ik onlangs dat je niet meer helemaal waterafstotend bent.
Het is tijd om vaarwel te zeggen.

Er zijn echt mensen die zullen zeggen, dat ik dit al een paar winters beweer.
En zij kunnen me in mijn oude jas uittekenen.
Maar ja, ik gooi ook geen oude schoenen weg voordat ik nieuwe heb.
Zo heb ik alweer een paar maanden nieuwe schoenen waarop ik dans.
De oude echter nog niet weggedaan.
Waardoor het nog wel eens wil voorkomen dat ik toch met mijn oude schoenen sta te dansen.
En heus ik heb ook nog een ander exemplaar, wat korter, dus wel lekker om mee te wandelen,
maar niet echt praktisch over werkkleding heen.

En ook dat exemplaar is ondertussen alweer heel wat jaartjes oud.
Nou had ik een hele fijne winkel gevonden waar ze me voor het eerst in jaren weer eens in een rok kregen.
Maar tja, voor kledingwinkels is de huidige tijd niet de juiste tijd.
Vlak voor het oude jaar sloten voor het laatst de deuren van deze zaak.
Dat vond ik voor hen en voor mezelf een droevig nieuwsbericht.
Ik hou er nu eenmaal niet van om vaarwel te zeggen.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Afscheid

  1. Pingback: WE-300 Afscheid | Platoonline

  2. platoonline zegt:

    Crisis in de kledingindustrie? Misschien kun je die oude jas, die zoveel met je heeft meegemaakt, nog eens een waterafstotende behandeling laten geven. Zolang je twijfelt: niet wegdoen. Veel vrouwen zullen je dilemma wel herkennen. Maria heeft er wat minder moeite mee. Geen ruimte meer in de kledingkast, hup dit weg, hup dat weg…. ik kijk daar met bewondering naar want zelf ben ik iemand die alles tot de laatste draad verslijt en dan met vermoeide gebaren naar een kledingwinkel gesleept wordt.
    Nostalgische, goed geschreven WE, Meermin. Leuk om te lezen.

  3. rietepietz zegt:

    O ja ,zó herkenbaar ,mijn vorige winterjas hád weggemoeten toen ik een nieuwe kocht …maar ja , hij zit zo lekker en komt nog héél vaak van pas 😉

  4. hanneke zegt:

    helaas sluit de ene na de andere winkel, in ons winkelcentrum staan zo verschrikkelijk veel panden leeg, misschien moet je toch wat vaker iets vervangen, goede impuls voor de economie 😉

  5. tagrijn zegt:

    Niets zit zo lekker als ee4n ouwe jas of oude schoen. Maar ja, opeens is het toch op en dan moet je. Je koopt nieuwe. Maar de oude bewaar je toch nog maar even. Want je weet maar nooit…

  6. Trees zegt:

    Heel veel panden staan leeg in de winkelcentra… als je nou net een leuke winkel hebt gevonden voor je kleding is dat wel balen! Maar als we allemaal iets meer gaan kopen (goed idee Hanneke) komt het misschien met de winkeliers wel weer goed… 😉

  7. ik en mij zegt:

    Een oude jas niet weg doen voor je een nieuwe hebt? Of was dat nou bij schoenen. Ach, als het niet te veel ruimte inneemt, lekker laten hangen.

  8. Mrs. T. zegt:

    Als je zo door het centrum hier wandelt, dan staan er heel veel panden leeg. Ach, dat komt over een paar jaar vast weer goed. En in de tussentijd maar gewoon shoppen via Internet?

Geef een reactie

