Bron -> inspiratie

Als je het niet zo ziet zitten,
zit dan niet bij de pakken neer.
Doe iets waardoor je voelt, ik leef.
Ik heb heus op mijn weg uitgekeken voor de hobbels,
waardoor ik juist door mijn eigen keuzes over mijn eigen staart / voeten struikelde.
En ik weet nog dat ik bij de bron stond en kon kiezen.
Kies ik voor positief wat nog wel kan
of kies ik voor negatief dat wat niet of niet meer of veel minder kan.
Doordat ik mezelf de kans gaf om vooral te kijken wat nog wel kan en wie weet wat op termijn in mijn mogelijkheden ligt kwam ik daarvoor de juiste bronnen voor inspiratie tegen.
Lees voor meer inspiratie maar haar boek over de kracht van onmacht.
Ik heb heus op mijn weg mezelf weleens een virtuele schop onder mijn kont gegeven.
Ik heb er zelfs mensen voor betaald om dat eens te doen.
Wie mij ooit weer in actie zette, ik ben er dankbaar voor.
De beste adviezen waar ik wat mee kon wil ik nu met je delen:
Als je even niet zo van jezelf houdt, zeg het buiten tegen een plant.
En zie hoe jullie er samen van opbloeien.
Kom in beweging, al wandel je maar op een slakkengang..
Geniet ervan.
Doe iets wat je leuk vindt, en doe dat dan elke dag.
Wees dankbaar voor wat wel lukt.
Want echt er lukt meer dan je denkt.
Ik kon in 2008 even niet werken, mijn gezondheid was geschaad.
En toch ik kon nog lezen, schrijven en daardoor mijn rondje om het meer vergroten.
Met dank aan mijn blog en mijn lezers kwam ik weer op plaatsen waar ik nog niet van had durven dromen.
Nu inspireren mensen, dieren , planten en dingen me om vriendelijk te zijn, vooral voor mezelf.
Want waarom ben ik na een val zo kwaad op mezelf?
In mijn jeugd hielp muziek mijn gedachten verdrijven..
Nu heb ik meer herbronningsmogelijkheden en daar ben ik dankbaar voor.

Dit bericht werd geplaatst in Invalshoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Bron -> inspiratie

  1. Pingback: Invalshoek 21: Bron -> inspiratie | reismeermin

  2. Marja zegt:

    Prachtig verwoord en wat een inspirerende persoon is Joy.

  3. rietepietz zegt:

    Wáár je dit soort inspiratie vandaan haalt is minder belangrijk dan dát je die inspiratie ergens vandaan haalt , het is jou in ieder geval gelukt !

  4. platoonline zegt:

    Gelezen Reismeermin. Je bent inderdaad een rock. Als ik het zo lees gaat het de laatste tijd een stuk beter met je. Je stukjes worden ook helderder.

Geef een reactie

