Koerswijziging

Je kunt een verhaal vertellen.
Met alleen maar kommer en kwel.
Dat wil ik niet.

Ik wil graag wat beter in mijn vel zitten,
met leuke verhalen om naar te luisteren.
En ik kwam steeds lekkerder in dat vel.
Ik heb een heleboel geduld gehad.
En ik heb nog steeds vertrouwen.
Dat het min of meer gaat lukken.

Lekker genieten van het Nu.
Aan het verleden kan ik niets wijzigen.
Alleen hoe ik daarmee omga.
Vandaag varen we richting een nieuwe horizon
En ach zorgen voor morgen,
Daar zorgt morgen wel voor..

Wat ik me dan wel afvraag
Waarom maak ik me dan toch, min of meer
Af en toe toch zo vreselijk druk.
Een baan verliezen betekent niet het einde van de wereld.
Die baan dat is het verleden.
Daar is geen toekomst meer voor Min.

De ‘speeltijd’ zit erop.
Tijd dus om, net als de eenden en de gans,
Naar een ander water te verkassen.
Even de zeilen bijzetten.

___

Dit log publiceerde ik op 30 oktober 2008. En ik had echt nog niet het flauwste vermoeden dat ik heel veel geduld nodig had voor ik weer een nieuwe en veel beter bij mij passende werkomgeving zou vinden.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Koerswijziging

  1. Marja zegt:

    Leuk dat je zo nu en dan oude logjes plaatst. Voor mij zijn ze spiksplinternieuw.

  2. rietepietz zegt:

    Ik herken de oude logjes nog wel , je pakte het inderdaad altijd heel positief op toen het “even tegen zat” ! Uiteindelijk had je toch maar gelijk ,het is allemaal goed gekomen al duurde het ietsje langer dan je gehoopt had . .

  3. platoonline zegt:

    Waar ik nu wel benieuwd naar ben: hoe sta je NU tegenover die teksten uit 2008 en 2009. En dan bedoel ik qua schrijven maar ook qua inhoud. Ben je gelukkiger geworden, Is je levensvisie veranderd of gelijkgebleven, etc. Daar ben ik wel benieuwd naar.

    Misschien een updeetje?

Geef een reactie

