Belletje Min?

Dit log werd eerder gepubliceerd op mijn oude log op 22 september 2009:

Vorig jaar zeiden mijn helpers dat je altijd een keuze hebt.
Het glas is halfvol of het is halfleeg.

Het is maar hoe je er tegen aankijkt.
Ik koos (wederom) voor halfvol.
Als het glas echt halfleeg was kwam ik daar vast snel genoeg achter.

Maar ik kan je wel zeggen dat ik glazen waar 0,3 liter water in kan heelvol vindt.
Ik hoor namelijk te vaak dat ik niet genoeg water drink.
Dus nu hou ik dagelijks bij hoeveel (water)bellen ik wel of niet drink.

Volgens de lijnboeken moet het toch echt puur water zijn zonder smaakje.

Ooit stopte ik met suiker in mijn thee.

En nu mag ik wel thee drinken, maar dat telt niet voor water drinken.

(Wie verzint dat ?)

Afvallen lijkt wel op consuminderen of geld besparen.
Als je opschrijft waar je geld aan opgaat, geef je het minder snel uit.
Als je dan ook alles opschrijft wat je zo door de dag eet en drinkt dan maak je ook weer bewuste(re) keuzes.

___
Het is vandaag 4 januari 2012 en op 1 december 2010 kreeg ik een baan waarbij ik veel meer bewoog.
Medio november 2011 heb ik mijn streefgewicht gehaald, nadat ik het als doel weer eens in augustus opgeschreven had.
Het is dus echt waar, je kunt iedere dag beginnen met iets voornemen. Maar om het waar te maken zul je zelf iets moeten doen..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Belletje Min?

  1. Marja zegt:

    Hartstikke waar. Je hebt het knap gedaan.

  2. rietepietz zegt:

    Ja bewegen is sowieso belangrijk voor iemand die af wil vallen maar evengoed tóch knap dat je weer op je streefgewicht bent gekomen . Volgens mij was 2011 een goed jaar voor Min 😉

  3. platoonline zegt:

    Ook herkenbaar dit stukje. Vanwege die halfvolle/lege glazen.

Geef een reactie

