Op mijn wenslijst: Het geven van Microkrediet en wensen vervullen

Ik heb het al vaker gezegd, sinds 27 maart 2008 blog ik.
En via dat blog ben ik allerlei mensen gaan volgen die me regelmatig in actiemodus wisten te krijgen. Sommige acties deed ik gelijk, of na even wikken en wegen.
Andere acties lagen (en liggen nog) te wachten op hun kans.

Via het Vrouw Ekster project van Mama Muis was ik al in aanraking gekomen met KIVA.
Via Tenaday ondersteunde ik ze eigenlijk al.
Ik maakte zelfs een eigen account aan bij KIVA en sloot me aan bij de Dutch bloggers  for Kiva.

Vanaf vandaag ben ik lid geworden van  Wakibi, een organisatie die met microkrediet ondernemers in ontwikkelingslanden steunt en je kunt me hier vinden:

Gelukkig had Mama Muis er al een account en zijn we op dit moment bij Wakibi de twee leden van het team Nederlandse Bloggers

De eerste lening in de gezondheidszorg is dan ook een feit. Kan ik eindelijk eens melden dat ik iemand help om drugs te kopen (=medicijnen).

Soms duurt het dus wel even voor een geplande actie tot resultaat lijdt. Maar het voelt heel goed dat ik met 20 euro al een bijdrage kan leveren aan een zelf uitgekozen project.

Wil je na mijn actie zelf aan de slag met Wakibi en een microkrediet geven? Meld je dan aan

Zal ik binnenkort toch eens mijn hele wenslijst online zetten.
Want zelf help ik graag anderen om de Wishlist wat kleiner te maken.
Zoals die van Merle en van @kaatmossel

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Op mijn wenslijst: Het geven van Microkrediet en wensen vervullen

  1. platoonline zegt:

    Ik ben benieuwd wat je allemaal ondersteunt. Ik heb twee projecten uitstaan. Het helpen van beide kinderen want die zijn door de crisis nu al zwaar getroffen.

  2. Ria zegt:

    Als ik het allemaal bekijk help ik voortaan maar alleen onszelf ,niemand anders doet het.
    groetjes Ria

  3. rietepietz zegt:

    Het is natuurlijk fantastich dat er mensen zijn die zich met dit soort dingen bezig houden .Ik kies voor een andere weg en probeer altijd in mijn directe omgeving mensen te vinden waar ik iets voor kan betekeken ,werkt óók !

  4. smijling zegt:

    ik lees nu van kiva vind ik mooi idee maar de vraag blijft vaak komt het echt aan daar waar het voor is bedoeld.. ook ik ben er een die niet iets kan doen hier voor maar ik vind het wel een goed idee micro krediet .

  5. Leo's mening zegt:

    Sommige verhalen lezen net als een boek. Allen is het hier geschreven in het Lets of Litouws voor mij, geen idee waar het over gaat. Wat is er mis met gewoon schrijven over leuke dingen van het leven?

  6. platoonline zegt:

    Kom je het sinterklaasinterview nog lezen, Min? 🙂

Geef een reactie

