Oplossing

Als we nu allemaal even al ons goede nieuws melden,
dan raken vanzelf die berichten waar je treurig, naar of gewoon ontstemd van bent op de achtergrond.

Dus geen praatjes over het (ontbreken van of te veel aan) weer, verkeer, politici die hun beloftes niet waarmaken of zelfs breken om over het einde van het leven maar te zwijgen.

Juan, mijn ouders, Ann en Patt zij waren heel blij met mijn goede nieuws.
En zelf had ik wel op een nieuw contract op mijn werk, maar nog niet op een contract voor onbepaalde tijd gerekend.
Ann was helemaal niet verbaasd, zij hoorde en zag de acties die ik sinds augustus in gang heb gezet.
Ze vond (en vind) dat ik daardoor het heft in eigen hand heb genomen.

Ik geef graag complimenten, maar ze zelf ontvangen vind ik wat lastiger.
De laatste tijd vergelijk ik ze maar met een virtueel schouderklopje, dan vind ik de complimenten eigenlijk niet te versmaden.

En nee, ik zal niet naast mijn schoenen gaan staan door die complimenten.
Er mag echter nog wel wat aan mijn zelfvertrouwen gespijkerd worden.
Al een aantal weken ga ik naar de Logopedie om wat meer resonantie in mijn stem te krijgen.
Helaas schiet mijn stem nog wel de hoogte in als ik last van stress heb.

Rust en ruimte nemen om de dingen te doen waardoor ik mijn lijf, ledenmaten en stem kan ontspannen.

De bomen kunnen niet tot in de hemel groeien.  Zonder tegenslag weet je niet hoe het voelt om op een top te staan.

Soms leer je meer als het even tegenzit. Je kunt meer met minder en van minder meer genieten.
Tot slot nog dit citaat en vraag:
Als je gelukkig bent, waarom dan die haast.
Als je ongelukkig bent, waarom dan die haast.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Oplossing

  1. Pingback: WE 300: Een zwaar gesprek en een nieuw woord | Platoonline

  2. plato zegt:

    Het ziet er naar uit dat je stevig aan het groeien bent. Dat is goed. Dan kun je jezelf in de ogen kijken want dan neem je jezelf wel serieus en dat is belangrijk. Mijn complimenten want ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is. Vallen en opstaan. Steeds wat van je kwetsbaarheid verliezen. Knap hoor. En je schrijft er goed over. Zo hebben anderen ook nog iets aan jouw proces. Goede WE.

  3. Marja zegt:

    Een heel mooie WE-300 met veel wijsheden.

  4. Mrs. T. zegt:

    Wat goed zeg. We moeten allemaal veel meer naar de positieve dingen van het leven kijken!

  5. Melody zegt:

    Wat een prachtig groeiproces lieve Min, het is je van harte gegund… en die logo, komt vast ook goed, je bent een doorzetter!

  6. hanneke zegt:

    goed bezig, reismeerminnetje!
    heerlijk positief blog.

  7. Trui zegt:

    Mooi en positief verhaal. En die logo gaat je vast helpen. Ik ben er inmiddels achter, dat mijn stem beter klinkt als ik lekker in mijn vel zit en van binnen rustig ben. Maar, oeioeioei, wat klinkt ie nog vaak raar.:-)

  8. rietepietz zegt:

    Geweldig dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt gekregen …nou ja gekregen…? Je hebt het natuurlijk gewoon verdiend ! dat van die complimentjes in ontvangst nemen herken ik wel en eerlijk gezegd , ik hou wel van bescheiden mensen ( want daar vloeit dat meestal uit voort )
    Mijn goede nieuws is dat ik mijn 800 oude logjes op weblog terug zag en dáár ben ik heel blij mee !

  9. ikenmij zegt:

    Dat is een lekkere blog… positief en overtuigend. Mijn complimenten! Wat fijn dat je contract verlengd is voor onbepaalde tijd… Dat heb je verdiend, en daar mag je best trots op zijn.

  10. Leo's mening zegt:

    Dat contract lijkt me wel iets om trots mee te zijn uiteraard. En dat je even tot jezelf moet komen is een kwestie van accepteren en jezelf de tijd gunnen. Ontvangen van complimenten is iets waar ik zelf niet al te goed mee kan omgaan. Uitdelen doe ik graag als het zo uitkomt en iemand het ook verdient. Jij doet dat hoor….om wie je bent……

  11. minoesjka2 zegt:

    Ja, als je het wilt zien zijn er ook hele kleine dingen waar je van kunt genieten ……. mooie positieve WE 300 zeg!

  12. geesjesgedachten zegt:

    Jij bent zeker goed bezig, je laatste twee zinnen zijn geweldig sterk!

  13. tagrijn zegt:

    Ieder keerzijde heeft een medaille, dus je kunt ook de goede kant in het slechte nieuws zoeken. Of is dat geen positief denken?

  14. jokezelf zegt:

    Jij bent hartstikke goed bezig. Goeie WE!

Geef een reactie

