Klitten

Och zit toch niet zo te klitten.
Van dat op elkaar hangen word ik alleen maar moe.
Ga eens samen een tijdje wieberen.

Aan deze woorden, door mijn moeder vaak tegen me gezegd, denk ik nu.
Gesproken als ik weer eens landerig op de bank hing  samen met Ann, Patt of broer Ernst.

De hele week ben ik bezig geweest om klitten te ontwarren.
Het is ook voor katten zo, dat als je haar maar goed zit het allemaal meevalt.

Echter die klitten wilde niet zo wieberen.
Dus nee die borstelbeurten daar werd Kaatje niet zo vrolijk van.

Graag zou ik zien dat Kaatje en Mossel af en toe als klitten bij elkaar lagen,
maar helaas de katten vragen elkaar af en toe ook even te gaan wieberen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Klitten

  1. hanneke zegt:

    het zijn net mensen he?!

  2. rietepietz zegt:

    Ik kén de kreet “zit toch niet zo te klitten “wél , maar dan meer uit de tijd dat ik al verkering had met Henk 😉 In die tijd was “even samen op je kamer zitten ” voor een verliefd stelletje er niet bij en het werd niet op prijs gesteld als je “aan elkaar ” zat in de huiskamer .Mijn haar maakte ik in die tijd vaak juist expres “in de klit ” ( zo kun je touperen rustig noemen ) om een Grace Kelly rol te kunnen maken .Dát vond mijn vader dn weer niet leuk , die vond dat een vrouw het haar lang moest dragen óf in zo’n ouderwets knotje 😉

  3. smijling zegt:

    ha ha
    we hadden klittende honden en katten
    zo gaaf zo lief dat herkent alleen een dieren vriend .jack en matjan op een kussen en micky de kater er tussen .later was het matjan Jack en banjer samen op het kussen mn 3 musketiers

  4. Trees zegt:

    Zolang ze jouw maar niet zeggen dat je moet gaan wieberen 😉

Geef een reactie

