En nu verder? Laatste uitdaagdag (7 van 7) Hart & Ziel

Er word me wel vaker verteld dat ik als ik ergens mee begin, morgen klaar wil zijn.
Zo werkt het leven niet.

Als je je partner ontmoet, trouw je niet de dag erna.

En ook bij het zoeken van een baan is niet de eerste baan meteen de juiste.

(Uitzonderingen bevestigen die regel)

 

Het is veel leuker om de stappen onderweg / de reis naar het droomdoel  toe te zien.

Het huis waarin ik woon wordt stap voor stap opgeknapt.

Zodra het helemaal naar wens opgefrist is, wordt er door ons vast een nieuwe uitdaging gezocht.

 

En in huis ben ik heel goed in het starten van de klus.

Maar ja de laatste puntjes op de i, daarvoor heb ik het talent van anderen nodig.

 

En mijn boek dat ik in mijn dromen al bijna aan kan raken wacht nog even met publicatie.

Haastige spoed is zelden goed.

Wil niet dat mijn droombaan een drama wordt.

Het idee van een boek publiceren is goed, de uitvoering kan beter.

Zelf geniet ik van het schrijven.

Dat blijf ik op mijn schaduwblog ook doen.

Terwijl ik van harte hoop dat mijn oorspronkelijke blog weer snel helemaal zichtbaar wordt.

Want daarvan wil ik dan de leukste stukjes selecteren.

In eerste instantie wilde ik die stukjes alleen delen met mijn ouders die dit jaar 45 jaar getrouwd zijn.

Echter in mijn droom tijdens mijn  droombaanreis zag ik een hele zaal vol met mensen bij mijn boekpresentatie.

Die droom komt morgen nog niet uit, maar ik blijf eraan werken.

 

Alvast bedankt voor alle feedback.

Vrijdag zal ik bij alle feedbackers reageren.

 

 

Dank voor de uitdaging Droombaanreiziger.

Gepubliceerd op:

http://www.hartenziel.nl/deelnemers/reismeermin/dagboek/2011/oktober/en_nu_verder_feedback_gevraagd_77/

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op En nu verder? Laatste uitdaagdag (7 van 7) Hart & Ziel

  1. Ellen zegt:

    leuke laatste dag. ongeduld voortkomend uit verlangen en enthousiasme 😉

    Blijf vooral schrijven, want dat zit in je en dat kun je. en het zou jammer zijn als je dat alleen voor jezelf en een paar dierbaren zou houden. Je hebt wat te vertellen en je hebt een interessante blik op de wereld, gun ons die ook! Wees kritisch en blijf schaven en feedback vragen. daar heb ik zelf ook veel aan (gehad)
    de constructie van de 1e zin…. die gebruik je vaker en 1 van de andere feedbackers wees je er ook al op, dat leest niet echt lekker en begint wat raar. Wat maakt dat je daar toch steeds voor kiest? Ik zou het echt tot zeldzaamheid benoemen, je andere zinnen zijn veel mooier 😉 Mij helpt het altijd om hardop voor te lezen wat ik heb geschreven, dan hoor ik eerder waar het hapert en vallen dubbele woorden enzo ook eerder op.
    Probeer woorden als wordt in de zin “wordt er door ons vast een nieuwe uitdaging gezocht” weg te laten. dat leest actiever: zodra het naar wens is opgefrist zoeken we vast een nieuwe uitdaging.
    Gooi soms ook de woordvolgorde om om het soepeler te laten lopen zoals: voor de laatste puntjes op de i heb ik het talent van anderen nodig. Verder vind ik dat een mooie zin btw.
    Het laatste deel vind ik iets onsamenhangend, niet alles is me duidelijk en het lijken wat losse zinnen .Daar verlies je iets aan kracht. De laatste zin is mooi! en die juich ik van harte toe!!

    hou vertrouwen in je droom! je gaat het echt waarmaken.en dat doe je alleen door veel te blijven schrijven. En nogmaals bedankt voor je vraag, ik heb er zelf ook weer van geleerd.
    Succes lieverd!!
    liefs, Ellen

  2. platoonline zegt:

    Een droom is altijd goed. Maak er werkelijkheid van…

  3. Trees zegt:

    Zoals beloofd heb ik de verhalen gelezen. Misschien een beetje kritischer als anders.
    Ik ben geen schrijfster, hoewel ook ik er wel eens over heb gedroomd ;-). Maar ik voel wel aan of iets lekker leest of niet.
    Probeer niet teveel op te sommen. Begin zinnen met ik, of verwerk het woord ik er in ieder geval in. Men weet wel dat het de ikvorm is maar toch… Schrijf door, niet meteen elke keer een nieuwe regel beginnen. Ook lees ik alles wat ik schrijf eerst in mezelf voor of lees het aan iemand voor. Je zult zien dat je dingen die niet lopen echt zelf hoort.
    Veel zul je aan mijn feedback niet hebben. Ik vind het, zoals ik al schreef, best moeilijk.
    Ik hoop echt dat je je droom gaat waarmaken! Je bent in ieder geval al een hele stap verder!!!
    Succes en veel liefs, Trees

  4. Marian zegt:

    ha min, mooi gedaan de uitdaging, ik reageer wat laat, want ik zat even in Keulen. Ik heb respect voor je vraag naar feedback, dat zei ik geloof ik al, niet iedereen kan daarmee omgaan. Ik heb mijn feedback-ei al gelegd en je weet dat ik je schrijfstijl hogelijk waardeer. Ik hoop dat je met veel plezier verder gaat en uitkomt waar je uit wenst te komen!

Geef een reactie

