Uitdaging Hart & Ziel 5: Prioriteit

Mijn broer gaf al op 6-jarige leeftijd aan zijn droombaan de grootste prioriteit
Ik koos ervoor om zoveel mogelijk en liefst alles uit mijn leven te halen.
Waardoor ik minder tijd kreeg voor zaken die ik prioriteit wilde geven.

Het plezier in schrijven was er al op jonge leeftijd.
Mijn familie kreeg dikke brieven van me, waarin ik van de hak op de tak meldde waar ik zo mee bezig was.

Geen focus op één doel.
Vriendinnen kregen mijn gedichten te lezen.

En op zolder liggen nog mijn dagboeken die ik schreef als tiener.
Waarin ik duidelijk ook van alles wilde, maar geen goed beeld hoe ik daar kwam.

In de jaren tachtig was een slimme meid op haar toekomst voorbereid.
Mijn prioriteiten lagen meer bij het met de hakken over de sloot overgaan en behalen van mijn opleidingen dan bij het kijken waar ik nu echt van droomde.

Nadat ik voor werk naar de randstad was verhuisd, besloot ik nog grotere plassen over te gaan.
Ik ging een jaar in Amerika wonen en werken.
Waarbij mijn familieleden weer dikke brieven van me kregen, waar soms geen touw voor hen aan vast te knopen was.

Ze vonden het wel heel gezellig die brieven.
En waren best teleurgesteld dat ik bij mijn volgende verblijf in het buitenland (Finland) ze geen letter schreef.

Het schrijven naar mensen verwaterde.
Ook het schrijven voor mezelf.

Nu schrijf ik alweer bijna 4 jaar.
Het resultaat ervan wil ik delen.

Toch had ik een (virtuele) schop nodig van Droombaanreiziger,
om mijn prioriteiten op een rijtje te krijgen.

Waardoor ik nu al voor de 5e dag op rij feedback vraag op mijn schrijven.
Voor alle andere prioriteiten mij opslokken, schrijf ik.

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

Ook gepubliceerd op

http://www.hartenziel.nl/deelnemers/reismeermin/dagboek/2011/oktober/prioriteit_feedback_gevraagd

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Uitdaging Hart & Ziel 5: Prioriteit

  1. Marja zegt:

    Misschien iets minder witregels? En in de zin “Waarbij mijn familieleden weer dikke brieven van me kregen, waar soms geen touw voor hen aan vast te knopen was” zou ik “voor hen” na het woord “waar” zetten.
    Ik wens je veel succes!

  2. platoonline zegt:

    Tip: verplaats je in je lezers. Je kunt soms heel cryptisch schrijven.Bij het lezen krijg ik daarom wel eens het gevoel van me niet op je tekst te kunnen concentreren. Ik denk dat er maar weinigen zijn die de moeite nemen daar eerlijk op te responderen. Het is daarom goed dat je er om vraagt.

  3. Ivon zegt:

    Vind deze een beetje moeilijk te lezen. Valt me op dat je eigenlijk in bijna al je blogs refereert aan je broer. Dat hij wel op vroege leeftijd zijn dromen heeft nagestreefd. Mij als lezer maakt het erg benieuwd wat dat met je doet. Ik krijg nl het gevoel dat je daar misschien ergens best jaloers op bent. Maar neemt niet weg dat jij NU doet wat je wil. Goed ook dat je feedback vraagt. Dat je dat aandurft. Jij komt er wel Saskia. Beetje bijschaven hier en daar, soms even wat dingen toelichten of verder uitdiepen. Maar ik blijf je volgen!

  4. Marian zegt:

    vorm dus: ik vind dat je er vaak gebruik maakt van de woorden, van mij, van me, ik etc. in zinnen, terwijl overduidelijk is dat het vanuit jouw beleving/ervaring geschreven is. Naar mijn idee moet dat veel geraffineerder, speelser kunnen.

  5. dit keer kan ik het alleen eens zijn met alles wat voor mij al geschreven is behalve dan dat ik je wel iets makkelijker lees da Ivon 😉 Maar zoals gezegd blijf schaven en vragen om feedback we doen het graag .

  6. Ellen zegt:

    Ik sluit me aan bij wat de andere feedbackgevers zeggen. Licht dingen iets meer toe, dan wordt het voor ons ook duidelijk waar het over gaat. je maakt veel toespelingen die je niet toelicht, en waar je niet op terugkomt, waardoor ik steeds met allerlei vragen blijf zitten. Dat is niet een prettig gevoel. helemaal niet omdat je verder lekker schrijft. Je hebt het nu al een paar dagen een beetje over hetzelfde, borduurt erop voort, diept een andere kant ervan uit. maar het is niet echt nieuw. Hoewel het op zich leuk is wat je vandaag schrijft, verliest het wat aan waarde en boeit het minder hierdoor. Ga je morgen over iets heel anders schrijven? Je hebt nog veel meer in je, vertel ons daarover! Laat je familie een dag los en laat me jou beter leren kennen!

  7. Ellen zegt:

    en ik blijf het superstoer van je vinden dat je om feedback durft te vragen!! XXX

  8. mirjam zegt:

    het grappige is dat jouw schrijfstijl erg lijkt op jouw spreekstijl. soms lijkt het alsof jouw lezers voorkennis moeten hebben over jouw gedachten of je heel goed moeten kennen.
    nogmaals: wat goed dat je feedback vraagt en ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Geef een reactie

