Aandacht

Ik hou er van om in de belangstelling te staan
Maar dan niet van iedereen.
Iedereen dat vind ik dan weer een beetje veel en eng.

In de tijd dat ik in Finland woonde raakte ik eraan gewend om een VIP te zijn.
Ik was één van de weinige buitenlanders ter plaatse.
En ik sprak ook nog zo goed Engels en Duits.
Mijn taallessen aldaar in het Fins, Zweeds, Russisch en Deens hebben hier zeer onder geleden.Het zijn geen talen(ten)  geworden die op mijn CV staan vermeld.

Mijn vader is iemand van de voorgrond.
Op veel foto’s vooraan.
Terwijl wij opgroeien was het duidelijk.
Als hij thuis was, dan was hij aanwezig.

Op een school zei ooit een directeur.
Zelf als ik er niet ben, dan ben ik er nog.

In onze jeugd kon mijn vader op zijn wenkbrauwen gaan staan.
Pas als we zagen aan onze moeder dat we op onze tellen moesten letten, deden we dat.

Ik hou ervan om te schrijven, daar wil ik dan wel feedback op.
Was wel even een stap om dat te vragen.
Want gevoel even in de schijnwerpers te staan.
En ik ben meer iemand van op de achtergrond.

Nu wil ik dus met schrijven in de spotlights gaan staan.
Wil hiermee, merkte ik onlangs, Pim, Frits en Ida inspireren.

Met het waarmaken van een langgekoesterde droom.
Het schrijven van een boek.
De stukjes zijn wateriger dan ik had verwacht.
Maar ik volg  en voel de stroom  ervan in me.

—-

Onderdeel uitdaging Hart & Ziel (3 van 7)
http://hartenziel.nl/deelnemers/reismeermin/dagboek/2011/oktober/aandacht_feedback_gevraagd/

En onderwerp met dank aan de WOW van Aline:
http://www.alineblogt.nl/2011/10/w-o-w-aandacht/

Bij voorbaat dank voor alle feedback

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Aandacht

  1. Marja zegt:

    Ik vind de eerste zin een beetje in tegenstrijd met “en ik ben meer iemand van op de achtergrond”. Maar misschien bedoel je er twee verschillende dingen mee?

  2. Dieneke zegt:

    Een boek schrijven zo dat is heel wat,krijg je wel aandacht of je het wilt of niet.Wil je succes wensen in ieder geval.

  3. Aline zegt:

    Zo een hele mooie WOW… het onderwerp wordt goed opgepakt, en je laat mijn aandacht gelijk op Hart en Ziel vallen, iets wat ik nog niet kende… ik hoop dat je Pim, Frits en Ida inderdaad kan inspireren… 😉

  4. Ivon zegt:

    Paar keer gelezen, even laten bezinken. Weet niet goed hoe te omschrijven. Ik snap de essentie van het verhaal. Maar die lees je niet meteen. Voor mij als persoon leest het niet heel vlot weg. Maar misschien is dit ook wel de bedoeling, iedereen heeft natuurlijk een eigen schrijfstijl.
    Wel een ontzettend mooi onderwerp. Herkenbaar ook.

    Ik wacht vol spanning af naar je volgende blog!

  5. Je wilt graag feedback, ja ik ook, je leert ervan, juist opbouwende kritiek kan lastig zijn, maar wel leerzaam. Ik vind het stukje een opsomming, zoals Ivon zegt het leest niet gemakkelijk.
    Wel lees ik tussen de regels door wat je wilt zeggen, duidelijk…

    groetjes (*_*)

  6. Dit moet je inderdaad een paar keer lezen voor de essentie in het verhaal duidelijk word. Niet stoppen doorgaan, het is lezen en herschrijven, lezen en schrijven maar verlies niet je Eigen Ik in je schrijven blijf je hart volgen

  7. Ellen zegt:

    Het is inderdaag niet direct duidelijk waar je naar toe wil. Maar dat je er gemengde gevoelens over hebt, over aandacht, dat zullen veel mensen wel herkennen. Dus het onderwerp vind ik wel leuk.
    Je hebt regelmatig de neiging in je blogs om zijpaadjes in te slaan. Soms kun je die beter weglaten voor de leesbaarheid, maar hier vond ik het zijpaadje over Finland wel weer grappig door de laatste zin. Daarna heb je het over verschillende dingen die deels wel met aandacht te maken hebben, maar waarvan het me niet helemaal duidelijk is waarom je ervoor kiest ze te noemen. Vraag je zelf vaker af of iets noemen echt wat toevoegd, of dat het gemist kan worden en daardoor leesbaarder wordt. Want je beschrijft dingen leuk en maakt mooie zinnen maar dat is niet altijd voldoende. En hou vooral in gedachten dat ik het herken omdat ik dezelfde neiging heb. maar ik leer het steeds beter om te strepen. Kill your darlings 😉 Daar wordt het beter van.
    Richting het einde word je weer sterker, dan komt je drijfveer naar voren en die is mooi! En die staat er dan ook goed. Tot zo bij “morgen” 😉

  8. mirjam zegt:

    vooral de laatste zin vind ik prachtig! die raakte mij! en hier komt ,mijns inziens, ook heel duidelijk naar voren wat je wilt en waarvoor je wilt gaan.
    In onze jeugd kon mijn vader op zijn wenkbrauwen gaan staan.
    Pas als we zagen aan onze moeder dat we op onze tellen moesten letten, deden we dat.
    deze twee zinnen snapte ik niet, heeft het een met het ander te maken? of zijn het losse opmerkingen?
    nogmaals, jouw stijl vind ik heel eigen maar mag wat vloeiender, zeker voor een roman.

  9. Alie zegt:

    Min, ik moet bekennen dat ik wat moeite heb met je verhaal. Je staat graag in de schijnwerpers.. maar ik begrijp liever anoniem. Of toch weer niet.

    Ik begrijp je verhaal wel, maar het leest moeilijk… of ik lees het niet goed.
    Een apart wow….. wat wel wat aandacht vraagt 🙂

    Groetjes van Alie

Geef een reactie

