Uitdaging hart & ziel 2: De ontdekkingstocht

Mijn moeder nam het hele stel dus mee op sleeptouw.
In de jaren 70 had mijn moeder nog geen rijbewijs.
We hadden twee honden, Bambi (een repincer) en Pluto (een labrador).
Ook een kat was al in huis gekomen: Poekie.
Daarnaast hadden we een egel die regelmatig op visite kwam.

Er zouden door de jaren heen nog vele dieren tijdelijk of levenslang een plek in ons huishouden krijgen.
Naast honden en katten waren er ook een konijn, cavia’s, kippen, een gans en een nachtje een pony in onze achtertuin te vinden.

Samen met de (buur)kinderen en de honden liep  mijn moeder naar de speeltuin.
Wat best wel een wandeling was naar de buitenrand van het dorp.
Het werd dan ook gelijk een ontdekkingstocht in het bos.
En aan het eind van deze tocht was daar dan de speeltuin.

Daar vermaakten we ons ook opperbest met de aanwezige toestellen.
In het meer van de speeltuin waren vele karpers te vinden.
Die heb ik er zelf nooit uit willen vissen.

Omdat mijn moeder, met name in het begin, nog niemand kende in de nieuwe woonplaats, nam ze ons en de (buur)kinderen mee als ze ergens naar toe ging.
Waardoor ik jaren later nog steeds verwachtte dat als mijn moeder op pad ging, er weer heel wat te ontdekken viel.

Er waren veel paden die ze met ons in kon slaan.
Ze leerde ons dat er altijd een weg was.
Niet linksom, dan maar rechtsom.

Ze gaf ons de jeugd, die ze voor zichzelf gewenst had.

—-

Vandaag gepubliceerd op

http://www.hartenziel.nl/deelnemers/reismeermin/dagboek/2011/oktober/20_oktober_1973_feedback_gevraagd/

Bij voorbaat dank voor alle feedback

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

5 reacties op Uitdaging hart & ziel 2: De ontdekkingstocht

  1. Marja zegt:

    Wat een heerlijke herinneringen. Een toffe moeder.

  2. Anjo zegt:

    Mooie herinnering.

  3. Ellen zegt:

    Leuk!
    ik zie het voor me! De beestenboel thuis en de hele optocht door het bos naar de speeltuin ;-).
    Grappig dat je door die opmerking over het rijbewijs me ineens weer mee terug neemt naar die tijd! Het was toen anders ja!
    Wie wou de karpers er wel uit vissen??
    Mooi hoe je vanuit de gebeurtenis overstijgend verteld wat je ervan geleerd hebt.
    Prachtige laatste zin! In een paar woorden zeg je daar heel veel.

  4. Geweldig om zo door je jeugd heen te wandelen ….ga snel verder lezen 😉

  5. mirjam zegt:

    het laatste deel vind ik het beste. hier spreekt een heel warm gevoel uit naar je moeder.
    Mijn moeder nam het hele stel dus mee op sleeptouw. deze zin lijkt een vervolg te zijn op iets wat er eerder in een verhaal is gebeurd. dit komt door het woordje dus. was dat ook jouw bedoeling?

Geef een reactie

