Aagje -> ontmoeten

Hallo Min, wat leuk dat je weer eens langskomt.
Heb je een goede reis gehad hier naartoe.
Kijk eens naar de bootjes op het water.
Wat een uitzicht hebben we hier hé.
En de Molen, oh wat geniet ik ervan dat ze die herbouwd hebben.

Ach Min, ik kan me nog de tijd heugen dat je zelfs geen worteltjes bliefde.
En kijk op die foto staat ook nog  je Tante Do.
Ze staat naast de mooiste foto van mijn zuster.
Elke dag brand ik een kaarsje voor ze.
Zo blij dat ik ze zo lang heb mogen kennen.

Ik heb je toch wel eens verteld dat ik een tweelingzusje heb gehad?
Ze overleed op de dag dat we werden geboren.
Ze heeft nooit een naam gehad.
Maar ach wat zou het toch leuk zijn om haar nog te hebben.

Zo benieuwd of ze net als ik met een Timmerman was getrouwd.
Of ze kinderen had gekregen zoals ik, of kinderloos was gebleven zoals onze zus.
Nou ik weet zeker het was een hartstikke leuke tante geweest voor mijn 4  bengels
van kinderen.

Wat hebben die nu allemaal een  prachtige baan
Willem is dominee
Hartmann was hoofdagent en nu havenmeester in mijn geboortestad
Jouw vader Sjoerd, die werkt nu na jaren op het water ineens voor een schoonmaakbedrijf op de wal
En Rose is mede-eigenaar van een aardappel- en groentegroothandel.

Wat zeg je Min?
Oh, ja ik lust wel een kopje thee.
Je vader is niet in de buurt hé? Dan pak ik de koekjes onder de bank vandaan.

Aldus de spreekwaterval van mijn oma Henny. Ze overleed in 1996.
Maar vandaag weet ik zeker haar tweelingzus noemen we vanaf nu Aagje.
En ja, met dank aan alle verhalen van mijn oma Henny is ze nooit ver uit de buurt.

Wat leuk dat jullie, lezers, haar nu ook eens virtueel ontmoeten.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Aagje -> ontmoeten

  1. Pingback: Invalshoek 15 | reismeermin

  2. hanneke zegt:

    wat een gezellige invalshoek, je zou nog zeker best eens bij oma henny op de thee willen?
    wie weet zit ze nu gezellig met aagje te beppen 😉

  3. platoonline zegt:

    Dag oma Henny. Ik ken u niet maar u moet beslist een gezellige vrouw zijn geweest en een voorbeeld voor de rest van de familie. Gefeliciteerd met uw nieuwe tweelingzus. Die Min is tot alles in staat he? En u weet het…

    Achter haar pc
    Klept zijn gezellig met jullie mee.

  4. Melody zegt:

    Mensen, je ontmoet ze, en je weet op dat moment niet welke impact ze op je zullen hebben noch wat ze op een later tijdstip in je leven voor herinneringen in je zullen oproepen…
    Hoe bijzonder mooi is dat!

    -x-

  5. geesjesgedachten zegt:

    Wat een gezellige tante was die oma van je. Ik heb het met plezier gelezen, ik rook de thee en de koekjes.
    Het doet me een beetje denken aan een tante van me, ik heb in weblog.nl daar ooit eens een soortgelijk logje over geschreven. Hopelijk vind ik dat ooit weer terug!

  6. Trees zegt:

    Goh zo’n oma wordt zeker gemist. Heerlijk dat gerebbel en dat zorgende karakter…
    Leuk verhaal

  7. Marja zegt:

    Wat een leuk verhaal.
    Zijn er verder nog speciale spelregels aan “invalshoek” verbonden? Lengte of vorm?
    Ik zou ook wel eens willen meedoen.

  8. tagrijn zegt:

    Toch hartstikke leuk zo’n oma. Beter dan eentje die maar wat zit te mummelen, af en toe een koekje in de thee doopt, maar weer eens zucht en eigenlijk wacht tot je eindelijk weer eens vertrekt. Mooie impressie!

  9. Ria zegt:

    Ergens hier had ik mijn reactie al geplaatst ,zie het niet meer terug.
    Erg leuk gebracht Reismeermin.
    De mijne staat er ook.
    gr.Ria
    http://speedy31.wordpress.com/

  10. Frans54 zegt:

    Een gezellige praatster die oma, die bept nu vast heel wat af met haar tweelingzuster.

Geef een reactie

