Zweten

2008:

We moeten nu hulp vragen, anders vallen we om.
Ja, maar dan komen ze aan onze bonussen.
Ach wel nee, zo zout wordt het toch niet gegeten.
Er zullen vast stemmen opgaan die zeggen dat we een kuil voor onszelf gegraven hebben,
Maar er toch echt zelf dienen uit te komen.
Echter zonder ons kunnen ze echt niet

2009:

Nou die hulp hebben we gekregen.
Echter nu hard werken om van die rentmeesters af te komen.
We lossen sneller af, zodat we weer ons eigen route kunnen volgen.
Steeds die vragen, hoe zit dit hoe zit dat.

2010:

Zo van die rentmeesters zijn we af.
Waar zullen we nu eens ons geld insteken.
Eerst waren de leaseplannen onze gouden eieren.
Helaas bleken die alras een bederfelijke geur te verspreiden.
Maar die geur viel in het niet bij het ruiken van de Amerikaanse hypotheken.
Toch kochten we die, want tja we hadden alleen oog voor het beloofde rendement

2011
Gelukkig je hoort niemand meer over de bankencrisis.
Of over de leaseproblemen.
Maar ja, echt lekker gaat het nog niet.
Nu heb ik weer geld gestoken in landen die op omvallen staan, volgens de krant.
Blijkbaar ben ik het oog voor vraag en aanbod allang uit het oog verloren.
Ik krijg geld van Min, waar ik haar een minimaal spaarrente voor geef.
Dan leen ik het geld uit aan Meer, waar ik een maximale rentevergoeding voor vraag.
En naast haar hypotheek, laat ik haar ook dokken voor alles wat ik maar kan verzinnen.
Want ik ben een bank en ik wil geld innen.

En als mensen dan ineens mij niet meer vertrouwen.
Dan kan ik altijd nog op regeringen bouwen.
Want zij hebben geen kaas gegeten van mijn (ver)diensten.

Kosten, baten, ik kan goochelen met cijfers.
Transpiratie: ja. Transparant: Nee

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zweten

  1. Trees zegt:

    Geweldig Min! Hoe bedenk je het allemaal bij elkaar in 300 woorden!

  2. geesjesgedachten zegt:

    Mijn complimenten voor deze indrukwekkende we300.

    “Moge het benauwde zweet bij de heren/dames, “graaiers/bedriegers”, van hun voorhoofd af druipen!”
    AMEN

  3. hanneke zegt:

    boeven zijn het, laat ze maar zweten, helaas zullen de grote heren de dans wel weer ontspringen.

  4. Pingback: De nieuwe WE-300 | Platoonline

  5. minoesjka2 zegt:

    Volgens mij kunnen die heren nog niet eens transparant transpireren! Ik zou het niet kunnen wat hun doen ……….. tja, waarschijnlijk ook daarom heb ik geen cent te makken …….. maar ik voel me er (redelijk) goed bij en dat moet je van hun nog maar afwachten.

  6. Alie zegt:

    Transparant… ze kennen dat woord niet eens. Leuke we300 en erg actueel.
    Fijn dat ook jij weer aan het loggen bent. Ik ben aan het dwalen tussen wordpress, weblog en blogspot en weet ik wat nog meer…. en zo af en toe kom ik een bekende tegen 🙂

Geef een reactie

