Feestje

De voorbereidingen ik kan me ze nog heugen als de dag van gisteren.
Dat was namelijk de helft van de pret.

Voor de huwelijksjubilea van Saar en Kees was het niet zo lastig te bepalen.
Dat draaide meestal uit op een bezoek bij de chinees.

Nee, dan de familiekliek aan mijn vaderskant.
Eerst werden de familiefeesten georganiseerd door de broer van mijn grootvader Cor.

Deze man woonde samen met zijn huishoudster en hij hield er wel van om iets te organiseren.
Na zijn overlijden nam mijn grootvader, zijn zoons en dochter die traditie over

Zo ben ik dus op heel wat huwelijksjubilea geweest.
Voor één van de huwelijksjubilea van Cor en Hennie verzonnen mijn nichtje Nella en ik een liedje, waarvan ik me vooral herinner dat er sambaballen in voorkwamen (jaren zeventig)
Nella heeft ooit nog eens gedreigd bij een volgend huwelijksjubilea (jaren tachtig) om dit lied en de Sambaballen van zolder te halen.
Er zijn foto’s van ons, de kleinkinderen Nella, Leno, Frits en Min gemaakt in een zelfde straat of op dezelfde stoep waar in de jaren vijftig de kinderen van Cor en Hennie zaten.
Over het feit dat Oom Willem, als dominee, de kerkdienst in de woonplaats verzorgde tijdens een zoveelste huwelijksdag van mijn grootouders Cor en Hennie heb ik al eens gesproken.
Echter wat ik nooit meer zal vergeten is het 12,5 jarig huwelijksfeest van mijn ouders.

Ik was toen 10 en ik wilde al op de dansvloer staan (niet voor niets al dansles gehad toch vanaf 1975?)

En wat deed de desbetreffende band (vast met allemaal muzikale familieleden) ze wilde op een gegeven moment niet alleen de twist (die ik met ome Lennaert danste) van ons zien.

Op het moment dat er gevraagd werd om te neuzen stond ik met Nella op de dansvloer.


Dit log (met een WE-300) had ik willen publiceren op de 24 augustus 2011, de dag dat ik erachter kwam dat de migratie van Weblog aan de gang was.
En nee die migratie is niet echt een feestje..

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

8 reacties op Feestje

  1. Elmar zegt:

    Het voorbereiden van een feestje is inderdaad meestal een feest op zich!
    Wat een ellende he met die migratie, zo jagen ze wel iedereen weg!
    groetjes,
    Elmar

  2. Trees zegt:

    Heerlijk die feestjes van vroeger. Ik heb ook heel wat georganiseerd en geregeld… altijd leuk, maar nu mag een ander het doen… 😉

  3. hanneke zegt:

    ik hou van feestjes en wat had ik je graag zien twisten!!

  4. geesjesgedachten zegt:

    Ja, ik hou ook van feestjes, zowel om het te organiseren en om domweg te gaan feesten. Familiefeestjes, hmm daar hou ik dan weer niet van.

    “Twisten” vind ik nog steeds erg leuk, alleen gaat dat niet meer zo vlot als vroeger.

  5. platoonline zegt:

    Reismeermin…Ik heb je WE onder het thema zweten geplaatst. Feesten is elders en overigens ook al voorbij. Ik moet nog lezen. Doe ik later. Dus hierna van mij nog een inhoudelijke reactie.

  6. Pingback: De nieuwe WE-300 | Platoonline

  7. platoonline zegt:

    Laten we zeggen dat ik van al dat dansen heel wat af gezweet heb. Dansen is niet mijn hobby en ik kan het trouwens niet eens. Dus als het moet dan hops ik maar wat en dan ga ik zweten. Maar van het lezen ook al. Moeiteloos.

    Enfin, Min… je bent weer helemaal bij. Gezellige familie, die onderwaterwezens daar bij jullie. Echte waterdansers.

    WE betekent hier dus gewoon: Water-Echt.

    En dat is ie, Waterecht en Min-proof 🙂 Leuke bijdrage Minneke.

  8. Marja zegt:

    Zo hé, van twisten ga je pas echt zweten ….

Geef een reactie

