Menu -> Keuze 2: Radio -> nostalgie

En dit keer pakte ik van de menukaart Invalshoek het onderwerp Radio, met als invalshoek nostalgie.

Wat is dat toch met de radio

Ben je net aan je favoriete volgorde gewend.

Nee, dan beginnen ze een nieuw seizoen

Met een nieuw geluid.

Waar zijn de toppers van Toen?

Ach, is zie me nog samen luisteren

Naar Willy Walden en zijn vrouw  Aase Rasmussen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_een_lied_%28of_niet%2

Die hadden altijd hun hond bij zich

Hoe heette die ook alweer?

Op vakantie in den vreemde gingen mijn vader en ik om 23.00 uur

In de auto zitten, want dan konden we “Met het oog” ontvangen.

En dit jaar hoorde ik dat de regering de Wereldomroep wil inkrimpen.

Geen band meer met thuis in het buitenland.

Al jaren heb ik geen radiogids meer in huis

(wie noemt die gids dan ook omroepgids, hij roept niks om)

Ik ben nog fan van de publieke zenders.

Alleen wie draait nu mijn muziekvoorkeur.

En dat is niet alleen de muziek van 3 of 4 decennia geleden.

Kunnen ze niet eens iets speciaal voor Min draaien?

Mocht een radio dj nu mijn voorkeur willen draaien.

Ik wil wel iets van “The Ramblers” horen. En nee u hoeft het lied niet te raden:

 

Andere invalshoeken te lezen bij:

http://melodysmusic.wordpress.com/category/invalshoek/
http://hannekelive.wordpress.com/2011/09/28/keuzemenu-invalshoek/
http://speedy31.wordpress.com/2011/10/05/invalshoekje-onderwerp-menu-invalshoek-keuze/

De verkorte links, daar heb ik nog geen kaas van gegeten..

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Menu -> Keuze 2: Radio -> nostalgie

  1. Ria zegt:

    Min ik schater om de zin ; omroep gids ,hij roept niets om . Misschien zeggen ze over 10 jaar stiltegids, dan mogen we niets meer horen.
    groetjes, Ria

  2. platoonline zegt:

    Willie en Ase met die hond. Een verschrikkelijk zoet programma, nog erger dan de muzikale fruitmand van de EO. Totaal niet in lijn met de prachtige snip en snap shows van vroeger. Jammer dat die man later zo afzakte.

  3. Aline zegt:

    De mijne is niet mee overgekomen… maar hier is mijn link: http://www.alineblogt.nl/2011/08/invalshoek-003

Geef een reactie

