10 jaar na dato

Dat het is gebeurd, heb ik me laten vertellen.

Want op het moment dat het gebeurde, ging het licht uit.

En op het moment dat het licht weer aan ging,

verbaasde de omgeving mij bijzonder.

Maar 10 jaar na dato verbaasde me nog veel meer.

Want wat was er eigenlijk gebeurd.

Had ik het niet gedroomd?

Nee, de littekens wezen erop dat ik het niet gedroomd had.

Heel de wereld was er anders uit gaan zien.

Van heel boos kijkend richting de camera in 1975

Tot verbijsterd eind 1983.

10 jaar na dato zag de wereld er anders uit dan we hadden gedroomd.

Niet alleen grootouders van Ann en Patt waren overleden.

Ook hadden we van vriendinnen op school en in de buurt ook al een ouder vaarwel gezegd.

En daar was het niet bijgebleven.

Want dat je niet altijd geluk bij een ongeluk kunt hebben bleek op 8 december 1983.

En 10 jaar na mijn ongeluk op een vrijdag in april 1975 was er niemand die wilde of kon vertellen welke vrijdag het ongeluk gebeurt was.

Maar dat dit anders zou zijn, als ik net als dansmaatje Peer, dit ongeluk niet overleefd had.

Dat werd me na zijn overlijden glashelder.

Sindsdien denk ik elk jaar op (on)verwachtte momenten altijd aan Peer.

En nu dus ook terwijl ik 10 jaar na dato op nine eleven naar de tv kijk.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op 10 jaar na dato

  1. Plato zegt:

    Geloof het op niet, maar ik las eerst…..tien jaar na Plato 🙂 En ik schrok me rot.

Geef een reactie

