Wachten (WE-300)

Op 10 oktober 2010 heb ik bij de schrijfster zelf een boekje gekocht tijdens Tientjesdag te Breda.

Het was een weergaloze inspirerende dag met verstrekkende gevolgen.

Binnen 99 seconden erna was ik in actie op weg naar een droombaan.

Binnen 99 uren werd er daarbij steeds meer duidelijk.

En u voelt hem al aankomen, binnen 99 dagen had ik die baan dan ook.

 

Maar goed dat boek wat ik kocht bleef ongelezen.

Het belanden in de boekenkast.

Het verstopte zich in mijn boekenkast.

 

Daar hoefde het gelukkig geen 99 weken ongelezen te blijven staan.

Terwijl de opdracht erin toch helder was:

 

Voor Min,

 

Schrijf!

Yoek

 

En ik schreef ook wel, alleen de regelmaat waarin ik schreef verwaterde.

Ik las ook boeken hoor.

Boeken om beter te leren communiceren.

Terwijl er in het boekje dat ik had gekocht 99 stijloefeningen stonden om de werkelijkheid te bekijken en te beschrijven.

 

Gelukkig had ik al van Plato begrepen wat het nieuwe WE-300 woord was.

En tja daarbij dacht ik dus aan dat boek.

 

Arm boek.

 

Het boekje ging ook mee met de te lezen vakantielectuur in Drenthe.

En ik las het eindelijk.

 

Ik weet niet of het door het boekje komt, maar ineens zitten er allemaal liedjes met 99 in de titel in mijn hoofd.

 

99 Luftballons

99 bottles of beer on the Wall…

1999

 

Kijk je kunt bij mij van alles op de draaitafel zetten.

Maar dat betekend wel dat ik nu even niet goed focus.

 

Ik draai me dus even om en kijk naar de tafel.

 

Zie, daar staat het dan.

Zomaar ineens op mijn tafel.

De najaarszon schijnt erop.

Het is als een onbeschreven blad.

Er kan nog van alles gebeuren.

Nog geen barst te bekennen.

Alleen dat ene item,

En nog ongevuld.

 

Een wit kopje op een tafel.

 

Met speciale dank dit keer voor de inspiratie aan Yoeke Nagel.

http://www.wittekopjes.nl/

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Wachten (WE-300)

  1. Marian zegt:

    ha Min, het wachten moe? Gelijk heb je en als vanouds natuurlijk weer mooi in stijl.

    ot: als je een bericht maakt in WP, zie je boven het schrijfvakje een knopje met een schakeltje erin, als je die aanklikt kun je van een link een echte link maken.

  2. Yoeke Nagel zegt:

    Ja.
    Hier staat een wit kopje op tafel.
    Tijd om ‘m te vullen.
    Veel schrijfplezier!
    Yoeke

  3. Pingback: WE-300 | Platoonline

  4. platoonline zegt:

    Nou Min, je hebt het gedaan. Een maagdelijke weblog, een eerste verhaal met veel witregels er tussen. Veel mensen houden hun dop op de pen geschroefd en het schrijfbloc gesloten, want een wit vel is toch maar mooi het meest veelbelovend van alles. Maar jij hebt het gedaan. NU.
    Een WE op vreemde bodem. Met veel woord en weinig pressure. Echt des Mins. Vooral dat laatste.

    Ik ga je linken en wel…….NU.

  5. Elmar zegt:

    Fijn dat je een schaduw blog bent begonnen, nu kan ik je kunstige en/of mooie schrijfsels weer lezen! 🙂
    groetjes,
    Elmar

  6. Ria zegt:

    Leuk je weer te ontmoeten Min , Momenteel zit ik met een Isiasch van heb ik jou daar en ben ik mijn stem kwijt, gelukkig niet mijn hele verstand..Nu even uitzien naar het invalshoekje.
    gr.Ria

  7. geesjesgedachten zegt:

    Eindelijk ben ik hier weer eens komen lezen. Ik hoop dat jij door blijft gaan met lezen in het boek met “stijloefeningen” want ik lees zo graag bij je. Waar wacht je dus nog op Min?,lees en schrijf !!!

Geef een reactie

