Radio -> nostalgie

Herinneringen uit de jaren tachtig..

 

Min?

Ja, Ann?

Patt heeft op de radio gehoord dat volgende week zaterdag “ Los Vast” hierheen komt.

Los Vast???

Ken je Los Vast niet?

Nee, waarvan moet ik dat kennen dan.

Nou, Min Los Vast dat is een radioprogramma van Jan Rietman en daar treden allemaal artiesten bij op.

Luister je dat radioprogramma op zaterdagmiddag niet?

Nee, ik luister altijd op zaterdag van 12.00 – 14.00 uur samen met mijn ouders en broer “In de Rooie Haan”.

Tsss, Min. Jij hebt onlangs een heel mooie stereo gekregen waarop je je elpees, cassettes en zelfs CD’s kunt afspelen.

Nou op die stereo zit ook Hilversum 3 hoor.

Ann, ik luister heus wel eens naar Hilversum 3.

Frits Spits met De Avondspits van 18.00 tot 19.00 uur.

 

Nou , Min ga volgende week maar met Patt en mij mee naar Los Vast hier in het dorp.

Radio zou nooit meer hetzelfde zijn.

De traditie van samen naar “In de rooie Haan” luisteren stopte.

 

En nee, er zong niemand.

“Zo is het gebeurd, zo is het gegaan,

We waren erbij in de Rooie Haan”.

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one, Op verzoek. Bookmark de permalink .

7 reacties op Radio -> nostalgie

  1. Frans54 zegt:

    Jan Rietman, da’s inderdaad nostalgie. Heb hem ooit geïnterviewd voor een fanclubblad van een country-rockband.

  2. rietepietz zegt:

    Ik luisterde er vroeger inderdaad wel een naar ,tegenwoordig luister ik meestal naar de regionale omroep .Als we het over nostalgie hebben kan ik natuurlijk een stukje verder terug dan jij ….. ik luisterde samen met m’n ouders naar “de bonte dinsdag avondtrein ” ,”negen heit de klok” en “de familie Doorsnee” !;-)

  3. Ria zegt:

    Hé nu lees ik nog meer dingen waarna wij vroeger ook luisterden.De bonte dinsdagavondtrein, hoe kon ik dat vergeten zijn.Ja en Jan Rietman…Eerst dacht ik; wat een thema wat moet ik met radio-nostalgie, maar hoe meer ik er over lees, hoe leuker ik het ga vinden.
    Bedankt Min, gr,Ria

  4. tagrijn zegt:

    Nou zeg, dat is idd een stukje nostalgie. De avondspits tijdens het eten. De Rooie Haan en wat later de Dik Voormekaarshow. Verplicht stil zijn. Weggaan mocht!

  5. Aline zegt:

    Hahaha, dat is wel erg leuk zeg… leuke van dit thema is dat iedereen terug kan grijpen naar zijn jeugd… ik zal het mijn fantasie moeten doen… 😉

  6. Plato zegt:

    Ja, ik herinner het me ook nog. Hoewel ik niet vaak luisterde. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou en anderen onder de nostalgie valt.

  7. Ik herinner het me vaag, ook ik luisterde weinig naar de radio zo blij als ik was met mijn koffergrammofoon en de lp van tavares en jim reeves 😉

Geef een reactie

