Horen

Een gesprek in een Spaanse discotheek, medio 1988 tussen broer en zus:

Weet je Ernst, ik zeg maar zo.

No man, no cry.

Die flapdrol van een Pedro dacht dat ik alles wat hij gezien had ook gezien had.

Nou daar kregen we dus ruzie over.

Vond hij ineens de afstand tussen onze woonplaatsen wel heel erg ver.

Als ik van school vroeg vrij was, stapte ik wel eens uit bij het station van zijn woonplaats.

Maar meneertje was altijd aan het sleutelen of op de tractor aan het rijden.

 

De druppel die de emmer deed overlopen was toch wel de opmerking dat hij onze moeder Hilde niet zo aardig vond.

Nou, je kent me Ernst.

Je mag van alles en nog wat over mij zeggen, maar kom niet aan mijn familie.

 

Nou, dat was dus gelijk het einde van die relatie.

Na 9 maanden verkering.

Ik weet dat was vorig jaar om deze tijd.

 

Pedro kwam de volgende dag nog langs om het goed te maken volgens Hilde.

Maar, ja ik lag met Luddevudu op de bank.

En heel lang is hij niet gebleven.

 

Gisteren ben ik hartstikke beroerd geweest na het drinken van een liter Sangria.

Nou, voorlopig hou ik hem maar bij een Frisje.

 

Wat ben je eigenlijk stil Ernst. Zeg Ernst…

 

Min…

 

Ja, Ernst?

 

Je bent weer heerlijk aan het ratelen. Maar echt je praat tegen mijn dove oor.

Dus als je me het nog eens verteld aan de andere kant, dan zal ik luisteren.

Ook eens meedoen met een WOW? Meer informatie bij  Aline


Dit bericht werd geplaatst in One-0-one, Op verzoek. Bookmark de permalink .

14 reacties op Horen

  1. Aline zegt:

    Hmm zelf met een heel mooi nummer op de achtergrond… zo zit ik natuurlijk naast Ernst en Min op een kruk, en ik zie alles naast me gebeuren… Hele leuke muzikale bijdrage Min…

  2. Aline zegt:

    zelf=zelfs… 😉

  3. Frans54 zegt:

    Ik vraag me af waar dat oor eigenlijk doof van geworden is 🙂

  4. Annemiek zegt:

    Hihi, ik zie het helemaal voor me.
    Volgende keer toch maar die megafoon pakken, scheelt 2x hetzelfde vertellen.

  5. tagrijn zegt:

    Vervelend, een broer met een doof oor. Maar soms ook wel gemakkelijk. Je bent je ei kwijt en krijgt geen negatieve reactie.

  6. Noelle52 zegt:

    Zo kan je nog eens iets vertellen haha zonder dat er meteen een repliek komt. Leuk verhaal.

  7. rietepietz zegt:

    Vertel mij wat ….! Ik heb een man met twéé dove oren maar gelukkig hoef ik geen luddevudu op te biechten ,dat scheelt 😉

  8. Ria zegt:

    Oh jee en ik hou me zo vaak Oost-Indisch doof. Met reden. Leuk verhaal trouwens.
    Groetjes, Ria

  9. Plato zegt:

    Wat zeg je Min? Is Ernst dan weer aan dit, dan weer aan dat oor doof? Plato is ook vaam Ernstig als mensen doorratelen over iets… over… nou ja over iets… Kwestie van zelfbescherming.

    Leuk verhaal.

  10. Jokezelf zegt:

    Hahaha, leuk verhaal. In een discotheek zou ik zelfs met twee goede oren niet hebben kunnen luisteren. Of viel het kabaal daar toen wel mee?

  11. hanneke zegt:

    hahaha! kostelijk, ik hoor en zie het zo gebeuren!!

  12. een Oldtimer zegt:

    Het probleem van sommige mensen is dat wat in het ene oor naar binnen komt er het andere oor weer uitgaat.

  13. Minoesjka zegt:

    Geweldige muziek he, van Bob Marley! Daar heeft Ernst vast dat dove oor niet van 🙂

  14. geesje zegt:

    Ik sluit me volledig aan bij minoeska haar smaak van muziek.
    Ik geniet ervan Min!

    Ik moest erg lachen om je verhaal, zooooo herkenbaar!

Geef een reactie

