Plaatselijk -> detail

Ik had echt een heel goed voornemen, om heel veel plaatselijke details te tonen.

Er is hier ter plaatste zelfs een Leids Detail.

Maar ja, als je jezelf Reismeermin noemt op Sociale Media kun je verwachten dat een reis voorrang krijgt.

 

De langste dag was nog maar net voorbij of wij besloten de plaatselijke details in te ruilen voor Franse details. Voor het zoveelste jaar op rij.

Wij denken al jaren dat we nu wel elke plaatselijke uithoek in Frankrijk hebben gezien, maar ieder jaar komen we er achter dat we nog niet alle (kust)plaatsen gezien hebben.

 

We hebben 2700 veilige kilometers gereisd (uit en thuis), we hebben heerlijk voor ons emmertje gezeten met een glas, wat kaas of iets op de barbecue.

 

Van de buren (Engelse Bobby, Duitse Manfred en Spaanse Guilio) kregen we al commentaar dat we er ter plaatse vooral de eerste week ervoor kozen om daar ook een boek bij te lezen.

 

De eerste vakantieweek doen we het liefst zo min mogelijk.

En ach als je na de vakantie kan zeggen dat je van alles genoten hebt.

De buren op de camping lachen zich vast een kriek dat ik nu met smaak vertel over de strandwandeling, de fietstocht ( 35 km), een roeitocht ( 2 uur), bezoeken aan abdij’s en echt nog geen woord gesproken over de boeken.

 

Vlak voor de Nijmeegse vierdaagse kwamen we weer op ons thuishonk aan.

De katten werden ook opgehaald van hun vakantie adres.

En van de 40.000 wandelaars die nu in dit gebied rondlopen heb ik er zelf nog maar een handjevol gezien.

 

Ik heb nog geprobeerd om het mooie weer in te pakken en mee te nemen.

Maar ja, helaas dat is niet helemaal gelukt.

 

Ik heb alweer 3 dagen gewerkt, het gisteren wat laat gemaakt met de buren die op ons huis gepast hebben en ik ben een beetje moe.

 

Maar ach dat zijn vast details die u worst wezen.

De pijn zit vooral plaatselijk, in mijn voeten.

Dus al met al is het heel verstandig dat ik niet 4 dagen lang 50 km per dag loop.

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one, Op verzoek. Bookmark de permalink .

7 reacties op Plaatselijk -> detail

  1. Nou volgens mij heb jij die afstand ook al in het meervoud afgelegd, nu eerst maar bijkomen 😉

  2. Frans54 zegt:

    Goed weer inpakken schijnt heeeel moeilijk te zijn, het is kennelijk nogal bederfelijke waar. En als je het koel inpakt en bewaart blijkt het bij het uitpakken ineens een stuk minder goed en weer opwarmen wil ook maar niet lukken.

  3. Aline zegt:

    Kijk eens aan je bent weer terug, dacht zal ik eens kijken of ik de nieuwe opdracht gemist heb, die je voor de 20ste gepland had (zodat we om en om een opdracht op de woensdag hebben)… 😉

  4. Novie zegt:

    Hallo Meerminnetje ik zag bij mijn blogfeeds dat je weer wat had geschreven en ik zie dat je terug bent van vakantie.Heb je zittend werk? nou dan kun je wat dat betrefd dus uitrusten he.

  5. Aline zegt:

    Ow enne inderdaad heel verstandig dat je niet mee bent gaan doen… 😉

  6. rietepietz zegt:

    Welkom thuis ,heerlijk uitgerust dus ! Natuurlijk is er niets mis met heerlijk een boek lezen op je kampeerplekje ,waaron niét !
    Vakantie is toch uitrusten én nieuwe krachten opdoen !
    Je hoeft niet naar mij te zoeken onder de vierdaagselopers ,ik ben lekker thuis 😉

  7. Plato zegt:

    Mooi compact weergegeven. Ik denk ook terecht. Anderen zitten niet op details te wachten. Daarvoor moet je de vakantie zelf hebben meegemaakt. Je voelt dat goed aan. Om die reden schrijf ik ook nooit superlang over mijn uitjes.

Geef een reactie

