Detail -> plaatselijk

Nou kijk ik wil niet over de details van mijn reis zeuren.

Ik ging op pad met twee muizenstellen, blijkbaar ging het ene paar duiken en het andere paar ging mee om de boot te besturen en de gewonden te verzorgen.

 

Van Groningen, waar toch ook genoeg water te vinden is naar het zuiden.

Bij de eerste halte daar werd ik gelukkig gescheiden van mijn reisgezelschap.

Konden ze me in ieder geval niet meer opduiken of opvissen.

 

Kijk ik ben niet zo groot.

Maar zeg nu eerlijk, wie heeft er nu van een hele grote muis gehoord.

Voor een muis heb ik dan wel weer een hele lange staart.

Die begint namelijk bij mijn middel.

 

Voor mij was de reis dan nog niet zo ver.

Mijn stoer nieuwe vriend probeer ik nu mijn taal te leren.

Maar ja hij spreekt iets waar ik nog geen koffie van kan maken.

Gelukkig heeft de liefde weinig woorden nodig.

 

Terwijl ik heel zomers gekleed ben,

Komt hij van de koudere regionen.

Gelukkig is zijn favoriete kleur blauw.

Zo mis ik de zee niet zo.

 

Want tja dat is dus een detail, dat hebben ze hier niet ter plaatse.

 

PhotobucketDe Meerminmuis en haar stoere vriend (foto Min)P.s. het is maar goed dat ze een stoere vriend heeft.Want op de foto is te zien dat de tandenkat in de buurt ligt.En de Russische katten zitten naast de stoere vriend (niet op de foto) poeslief te wezen.

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one. Bookmark de permalink .

5 reacties op Detail -> plaatselijk

  1. rietepietz zegt:

    Dat is natuurlijk afzien voor een meermin dat er géén zee ter plaatse is !
    Toevallig heb ik vandaag de zee nog gezien en geroken …….

  2. Aline zegt:

    Wel belangrijk detail, dat je plaatselijk geen zee hebt… Grappig verhaaltje met een leuke foto erbij…

  3. Plato zegt:

    Ik weet niet zeker of ik alles begrijp Min. Want soms is jouw beeldspraak mij te machtig. Dan voel ik me dom. Maar het komt vast omdat ik hier ook met de kachel uit en een deken over de schouders zit te tikken (geen grapje).

    Mooi poppetje in de kist. Wat is het nu precies?

  4. Ria zegt:

    Dat poppetje in de doos is dat een grapjurk? Dan past het precies bij het leuke stukje.
    Groetjes,Ria

  5. tagrijn zegt:

    Tja, maar je muisstil houden past denk ik niet zo erg bij deze muismeermin. Dus muismeermin, hou je taai dan lust de kat je niet.

Geef een reactie

