Mamagement

Oké Min, er zijn een paar zaken die ik graag zag dat je leerde:

Dat je niet meer uitgeeft dan je binnenkrijgt.

Dat je niet zonder nadenken het water induikt, ook al zijn Ann en Patt er allang in gesprongen.

Dat je laat weten als je iets  later thuis komt.

 

Hilde

 

Papagement

 

Oké Min, er zijn een paar zaken waarvan ik graag had gewild dat mijn vader mij dat geleerd had.

Het slimste wat je kan doen is je school afmaken.

Nadat ik me drie keer van school had laten sturen, stuurde me vader me niet meer naar school.

Mocht ik later nog samen met je moeder naar de Moedermavo.

Gelukkig heb ik door varen ook leren besturen.

Kon ik daardoor ook mensen managen.

Maar ja degene met de broek aan in huis is toch je moeder.

Die beheerst het Mamagement.

 

Ook een tip die ik graag van mijn vader had gehoord:

En een eigen huis kopen is de beste investering die je kan doen.

Maar dan niet zo dat je door die investering op je tenen moet gaan staan om je hoofd boven water te houden.

 

Sjoerd

 

Ik vind dat je zo goed voor me zorgt.

Dat zei Juan toen ik hem eens vroeg om een goede eigenschap van me te noemen.

En ja waar werk ik nu.

Precies op een plek waar ik voor heel veel mensen mag en kan zorgen.

Een goed betaalde mantelzorger ben ik geworden.

Was trouwens heel lang geleden ook al een tip van mijn moeder.

Min, zei ze ik zie jouw wel in de Zorg werken.

 

Er zijn nog veel meer mensen die mij zaken leren zien.

Zo las ik onlangs dit citaat van J.P. Senn:

Er bestaat geen gunstige  wind voor de zeeman,

die niet weet welke haven hij wil aandoen.

 

Op verzoek van: Plato

 

 

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one, Op verzoek. Bookmark de permalink .

6 reacties op Mamagement

  1. Plato zegt:

    Mooie terugblik op je ouders met een stukje Min in het heden. Je gaat de goede kant op of je bent er al. Goed he?

    Hmmm, je noemt alleen het onderwerp. Eigenlijk had je dat nu moeten beschrijven. Dat was de uitdaging. Maar toch… je zet hier een leuk stuk neer.

  2. Aline zegt:

    Mooi geschreven Min, vooral leuk dat het vanuit verschillende standpunten bij elkaar komt…

  3. Ria zegt:

    Die moeders toch allemaal. Wat zou de wereld zonder ze zijn, hoe zou het er dan uitzien? Daar gaat mijn fantasie weer op de loop.
    Knap gedaan Min.
    Groetjes Ria

  4. rietepietz zegt:

    En tóch leren we het meest van al die dingen die we fout doen of deden .Vaders en moeders kunnen nóg zoveel goede raad geven … ondervinding blijft de beste leermeester .
    Meestal hébben de ouders al die goede raad wel gegeven maar wil het kind het op dát moment horen 😉

  5. Je kunt kinderen van alles aanleren, maar willen zij het wel leren aan te nemen? Uitleggen totdat ze zeggen: maham.. begint dat gezeur weer, ik geef het op, ze zoeken het zelf maar uit, maar dan moeten ze niet achteraf….mamagementen…..

  6. Alie zegt:

    Leuk geschreven Min, maar ik heb begrepen dat je het woord zelf niet mag gebruiken in de tekst…. ah.. zie dat Plato dat ook geschreven heeft…. dan neem ik mijn woorden terug 🙂 Behalve dan dat het wel leuk geschreven is.

Geef een reactie

