Kruidig

Nee, dit wordt geen log over een pittig gerecht waar ik heimwee naar heb.

Of dat ik op de top van een berg ooit een kruidig iets kocht.

Toch vraag ik me piekerend af of vissen geen betere en makkelijkere huisdieren geweest zouden zijn.

Want tja vanaf witte donderdag heb ik van wat verplegers en andere zorgverleners wat verzorging nodig gehad.

 

Op zoek naar lognamen voor ons nieuwe kattenstel kwam iemand met de suggestie:

Salt & Pepper

En ik ben nu blij dat ik daar niet voor koos.

Het is namelijk af en toe een kruidig stel.

 

Mossel is nog steeds wat bang voor mensen.

Katten vind hij leuk.

 

Maar ja Kaatje vindt mensen heel leuk (eigenlijk te leuk, allemansvriend)

Soortgenoten, nou niet altijd.

 

Zoals hier al te lezen was heeft Mossel in mijn rechterwijsvinger gebeten.

En nu net voor Pinksteren heeft de laatste verzorger gemeld dat ik zonder zijn begeleiding kan.

 

Min, laat je voorlopig maar niet meer bijten.

Nou, dat was ik niet van plan nee.

 

Ondertussen is Mossel ook bij de dierenarts geweest en die vond hem voor de hele behandeling ook een te kruidig type.

 

Kaatje had, als we haar dit hadden toegestaan, de hele behandelkamer aan een inspectie onderworpen.

 

Mossel, het zal nog wel even duren voor hij Mosi wordt.

Onlangs zijn Kaatje en Mossel uit logeren geweest.

En iedere keer als de verzorgers kwamen dook Mossel de bench weer in.

 

Tja dan gedraagt hij zich thuis al stukken kruidiger.

En met de voorbeelden die Kaatje hem geeft over kattengedrag.

Wie weet wordt het dan ooit eens een schootkat.

 

Nu zijn we al blij dat Mossel binnen een meter van ons wil zijn.

Maar, ja dat komt ook omdat hij af en toe wat kruidig ruikt.

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kruidig

  1. Ria zegt:

    Grinnikend heb ik dit logje gelezen.
    groetjes Ria

  2. rietepietz zegt:

    Mossel is dus nog steeds een beetje “kruidje roer me niet ” ,dat je zólang verzorging nodig had zegt wel iéts over de verwonding …..

  3. Trees zegt:

    Wat een verhaal zeg, even een kijkje in de kattenkeuken bij Min ;-).
    Ben je weer gebeten? Nou, maar misschien kan je beter meer dan een meter bij hem vandaan blijven zodat dit niet meer gebeurt!
    Groetjes, Trees

Geef een reactie

