Bon appétit

Appeltjes, Peren, Pruimen, Amen.

 

Eet smakelijk,

Eet ze met hapjes en stik niet in de kapjes.

 

Nee, heus ik heb niet alleen voeding gehad.

Er zat ook heel veel op bij.

 

En ik ben al vaak bij (schone) familie, vrienden, bekenden en soms ook helemaal niet zo bekende mensen aan tafel gaan zitten om wat te eten.

 

En met dank aan mijn opvoeding lukken die maaltijden over het algemeen goed.

Met vallen en opstaan geleerd dat sommige dingen die je als kind bijna niet te pruimen vond heel handig van pas komen.

 

Nu ben ik al sinds 1975 een reizigster.

Ik heb al heel wat van de wereld gezien.

Maar een echte globetrotter zoals mijn ouders ben ik (nog) niet geworden.

Toch zijn er echt heel veel mensen die kunnen zeggen dat ze met me op reis geweest zijn.

Kan een hele feuilleton worden: De Reisgenoten van Min ;-))

 

Hoewel we best plannen willen maken voor andere landen.

Blijft Frankrijk het favoriete vakantieland van Juan en Min.

 

Toch het buitenlandse gerecht wat ik nooit zal vergeten at ik met mijn ouders en broer ook in Frankrijk.

We waren onderweg en hadden zin om wat te eten.

Mijn vader stopte de auto bij een wegrestaurant.

Daar vroeg de ober of we wat wilden eten.

Jawel, dat wilden we wel.

 

Al gauw kregen we bord en bestek.

En daar bleef het niet bij.

Want er bleek niet echt een menukeuze.

Je at wat de pot schafte in het chauffeursrestaurant.

 

En nee, dat was alles behalve smakelijk.

Eigenlijk had ik heimwee naar dit verhaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat  iemand zei:

 

Zeg Min, weet je nog dat Chauffeursrestaurant in Frankrijk…

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one, Op verzoek. Bookmark de permalink .

6 reacties op Bon appétit

  1. plato zegt:

    Min, waarom ga je er niet eens met Juan naar terug? Wie weet hoe leuk het nu is. Je weet wat je kan verwachten.

  2. Ria zegt:

    Min ,ooit zat ik ook in Frankrijk in een wegrestaurant en bestelde deux café au lait ,op mijn beste Frans.
    Het wachten duurde lang en eindelijk, jawel 12 kopjes koffie met met 12 cupjes melk.
    Niet te geloven en doordat een gast aan een andere tafel,die nota bene krant zat te lezen, maar ales toch waargenomen had ,hoefde we uiteindelijk niet te betalen.
    Een andere keer bestelde ik salade en jawel er werden 2 salades gebracht,waren duur en het was sla met enkele radijsjes.
    Groetjes Ria

  3. rietepietz zegt:

    Veel herinneringen hebben met voeding te maken en je kunt zéker weten heimwee krijgen naar iets van vroeger door de geur van iets eetbaars .
    Wat wel grappig is dat je nu een keer een onderwerp hebt waar ik wel iets mee zou kunnen ……. maar nu borrelt mij hoofd nog over van de verhaaltjes over alle drukte rond ons 50jarig huwelijksfeest !Misschien komt het er volgende week nog van …..of niet 😉

  4. Hoi Min, na jou ontmoet te hebben op de gezellige weblogmeeting in Emmen kom ik toch ook even bij jou op de site koekeloeren….en hoop dit vaker te doen als jij het goed vind, maar momenteel ben ik even wat minder op de digitale snelweg te vinden, maar zodra de mogelijkheid zich weer voordoet ben ik er weer meer hoor…
    Het was reuze gezellig in Emmen ook al heb ik niet heel erg veel met je gesproken, heb je toch een leuke spontane indruk bij mij achtergelaten, jammer dat je al weer voor het eten weg moest maar wel heel begrijpelijk hoor.
    ———-
    Dus jij hebt al heel wat van de wereld gezien met je reizen!!!
    En ja dan kun je soms heimwee hebben naar een stukje nostalgie….
    Nog heel veel eetplezier met alle lekkere gerechten die je nog zult tegenkomen op je/jullie reizen.

    Liefssssss, Hanny

  5. Novie zegt:

    heee je haalt met dit verhaal een herinnering naar boven.Ik ruik de boeskool zelfs hmmm heerlijk .leuk blogje Miñ!

  6. tagrijn zegt:

    Het gekke is dat jij nu waarschijnlijk ook dat chauffeurseten weer proeft als je er over schrijft. Herinneringen zitten zoms vreemd inelkaar.

Geef een reactie

