In de Min

Wij doen ons best om de economie weer aan te zwengelen.

Nee we laten het water (of geld) niet onnodig stromen,

We willen nog steeds niets verspillen.

 

Maar vandaag is het een feit.

We hebben toch iets meer geld uit gegeven dan verwacht.

Wel aan leuke zaken hoor.

Zo hebben we heerlijk gegeten en geslapen in een hotel in het Pieterpadweekend.

Zijn we nu voorzien van een rolluik bij de kamers waar we onze slaapkamer van willen maken.

En zijn Juan en ik ook bij een kleding- en schoenenwinkel geweest.

 

Ik hoor het mijn moeder bijna zeggen:

Dan gebruik je toch je spaargeld?

Eerlijk gezegd hadden we dat al gedaan.

Maar ja net een drupje te weinig.

Morgen komt de aanvulling van het spaargeld aan.

Overmorgen het salaris en het vakantiegeld.

Kunnen we het weer rechtbreien.

We staan dus maar heel even bijna 114,00 in de min.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

9 reacties op In de Min

  1. Ach meis, je staat niet in de min, je hebt gewoon even een voorschotje bij jezelf gevraagd en gekregen, t komt goed, je leeft vandaag!

  2. tagrijn zegt:

    Als het Rijk geld te kort komt, geven ze staatsobligaties uit. Ideetje?
    Bedankt voor je beterschapswensen die je me zond tijdens mijn blogafwezigheid. Ik ga het maar weer rustig aan proberen.

  3. Ria zegt:

    Je kunt beter sterven met een hoop schuld en leven als een millionair dan andersom.
    groetjes Ria

  4. rietepietz zegt:

    Als niemand méér “schulden” had dan jij op dit moment zou het er voor de Nederlandse banken bar slecht uitzien !
    Echt schuld is het natuurlijk niet als je weet dat je het gewoon aan kunt vullen met spaargeld .

  5. Plato zegt:

    Dat valt nog mee. Daar is overheen te komen. Ik ken mensen die hebben daar drie nulletjes achter staan. Dan wordt het pas een probleem.

  6. Leo zegt:

    Af en toe genieten moet ook kunnen hoor. En soms moet je niet budgettair denken als je geniet….

  7. hanneke zegt:

    ik zal de kliekjes opsturen!

  8. Trees zegt:

    Vakantiegeld is bij ons binnen…bij jou hopelijk ook! Dus alles zal reg kom…

Geef een reactie

