Prik

Er zijn van die dagen waar je naar toe leeft.

11 mei staat echt als zo’n datum in mijn agenda.

In 1966 was dat namelijk de dag waarop mijn ouders in het huwelijksbootje stapten.

En tja vandaag is dan de dag aangebroken waarop ze 45 jaar getrouwd zijn.

 

Niet dat ze er vandaag ook maar iets aan (willen) doen.

Want Pa en Ma Prik, ook wel bekend als Jut en Jul, maar hier vooral genaamd Sjoerd en Hilde zijn weer op vakantie gegaan.

 

Heb ik mooi nog even tijd en gelegenheid om mijn boek met 45 verhalen waar zij, hun schone familie of de verhalen die ze me verteld hebben te voltooien.

 

Op vallend genoeg zit daar (tot nu toe) nog geen verhaal van  bij.

Voor mijn meelezende familieleden is dit wellicht een mooie reminder om mijn ouders nog snel even een kaartje te sturen.

 

Neem ik er wel even iets anders als een glas prik op, om op dit heugelijke feit te klinken.

 

Enne volgens Mama Muis zien mijn ouders er zo uit. Dit muizenstel heeft nu een ereplaats gekregen 😉

 

Wat dan wel weer leuk is dat onlangs mijn broer Ernst en zijn vrouw Louise dit jaar vierden dat ze 12,5 jaar geleden het huwelijksbootje instapten.

 

En, ja wel daar is ze weer de vrouw die mij aan het bloggen en twitteren kreeg.

Volgens Mama Muis ziet dit stel er zo uit en hmm geen idee waar dit muizenstel nu is heengedoken

 

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

6 reacties op Prik

  1. Leo zegt:

    Van harte met het bruidspaar! Ik weet hoe dat voelt, zoveel jaar. En hoe je er van kunt genieten. Hele boeken kan je idd schrijven als je zo lang getrouwd bent….Er komt vast nog wel eens een feestje denk ik….

  2. Marian zegt:

    gefeliciteerd met je ouders Min! Toch leuk ook wel dat ze zo lekker hun eigen gang gaan 🙂

  3. Plato zegt:

    Leuk logje. Ook leuk weer iets over mama muis te lezen trouwens.

    Mijn broer was en zijn zoon is op 11 mei jarig. Een droevig/ prettige dag dus. Een vreemde mix.

  4. Ria zegt:

    Nog vele jaren van voorspoed en geluk voor je ouders.
    Groetjes Ria

  5. Annemiek zegt:

    Fijn dat je ouders al zo lang getrouwd zijn.
    Wij zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd en ook dat is onvoorstelbaar snel omgevlogen. En we hebben het nog steeds leuk samen.

  6. Trees zegt:

    Alsnog gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders… Jeetje 45 jaar. Ja de tijd gaat zo snel, ik ben ook al 40 jaar getrouwd geweest…weet ook niet waar die jaren zijn gebleven.
    Maar je ouders genieten er wel van he, lekker op vakantie als het kan! Ze hebben zooooooooo gelijk!
    En die muizenstellen vind ik echt geweldig!
    Groetjes, Trees

Geef een reactie

