Vissen

 

Ja, als je alles van te voren weet kun je met een kwartje de wereld rond.

Dan zet je gewoon in op de eerste de beste vis die zeker wint.

Maar ja ik vis al een tijdje niet meer mee met die loterij.

 

Zou ik dan achter het net vissen?

Volgens mij niet, maar ja dat hoort die loterij niet graag.

Die maakt dan reclame met een paar kleine visjes die voor een grote vis uitzwemmen.

 

Kijk als ik dan al een vis wil uitgooien voor een loterij dan is dat een loterij waar ik wel wat aan heb.

 

Want helaas kan ik dit jaar niet mee helpen met loten verkopen voor de Zonnebloem.

En echt waar, de loten die ik verkoop daarvan gaan we in mijn waterrijke plaatsje hele leuke dingen voor de Zonnebloemgasten organiseren.

 

Niet dat ik onlangs ook maar een vis gezien heb, toen ik aan boord was met de Zonnebloem en circa 150 gasten.

 

Het was wel op de dag waarvoor ik door de kat Mossel gebeten werd.

Tja die gaat niet met je in debat. Het is vechten of vluchten.

 

50% kans.

 

En na de beet had ik ook nog 50% kans op een ontstoken vinger.

Gelukkig nam de huisarts geen risico en schreef mij een antibioticakuur voor.

De ontsteking is nu verdwenen, en de rechterwijsvinger wordt steeds soepeler.

 

Nu pieker ik toch wel of ik niet weer eens mee zal doen met een loterij.

Ach ik heb al in 1995 de kreeft Juan aan mijn zijde gekregen.

Ik denk dat ik liever gelukkig in de liefde ben, dan in het spel 😉

 

Dit bericht werd geplaatst in Invalshoek, Op verzoek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Vissen

  1. Plato zegt:

    Ik denk dat je gelijk hebt, Min. Beter een goede geliefde dan een ton op de bank.

  2. rietepietz zegt:

    Ja de liefde is natuurlijk het allermooiste geluk dat je op kunt vissen maar toch ….. een piépklein kansje op een grote vis is ook niet verkeerd 😉
    De zonnebloem doet inderdaad veel goed werk ,ik ging vroeger ook vaak mee als rolstoelduwer bij uitstapjes waar 1 op 1 begeleiding nodig was ,mooi werk !

  3. Voetje zegt:

    Dat heb je leuk geschreven reismeermin 🙂

Geef een reactie

