Vissen

Zeg ik wil graag je geboortedatum, geboortetijdstip en geboorte uur weten.

Wat wil je met die informatie, er is echt geen haar op mijn hoofd die daar over piekert!

 

Ik geloof niet in horoscopen.

Ze zijn mij te algemeen.

 

En toch en toch..

Ik weet al jaren dat ik als water en vuur op mezelf kan reageren.

Want waar je ook naartoe gaat om iets uit te vissen,

Je neemt jezelf overal mee naar toe.

 

En je komt jezelf overal tegen.

Ook al is het soms een ander die je ineens een spiegel voor houdt.

 

Het Vuur is van de Ram in mij (Meer)

Het Water is van de Vissen in mij (Min)

 

En met dank aan het water heb ik van het leven weer een droom kunnen maken.

Dat ging (lees hier nog maar eens alle blogs) niet over één nacht ijs.

 

Want nogmaals mijn sterrenbeeld en alles wat daaraan vast hangt zegt niet alles over mij.

 

Als mensen mij ontmoeten zien ze vooral Min.

Dat water in mij laat zich niet verloochenen.

 

Er hebben echt mensen de ervaring ondervonden,

dat ze bot bij me vangen.

Want tja als je olie op een vuur gooit …

 

Echt waar, dan loop je toch een risico, dat ik je ineens met mijn staart(vin) sla.

In zo’n bui kunt u het beste doen wat een ieder doet die mij langer dan vandaag kent.

Me gewoon even in mijn eigen sop laten gaarkoken.

 

Want als Meer en Min samenkomen, dan spannen ze Reis ervoor.

En die vangst wil ik dan op dit log met je delen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Invalshoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Vissen

  1. Plato zegt:

    Maria is vissen. En ik ben kreeft. Dat gaat prima samen. 🙂

  2. Trees zegt:

    Goh, je hebt een gebruiksaanwijzing… goed dat ik dat weet voor ik je ga ontmoeten 😉
    Enne… ik ben een stier!

  3. Leo zegt:

    Als echte Steenbok met alles er op en er aan ken ik geen Vis in mijn omgeving, behalve jou dan….maar ja, echt kennen= Haha!

  4. Ria zegt:

    Je hebt het op een leuke manier samengevoegd.
    gr.Ria

  5. Novie zegt:

    wat leuk gedaan ik zou daar nou nooit opkomen met dit onderwerp.

  6. rietepietz zegt:

    Altijd leuk om horoscopen te lezen ,al is het maar om te zien hoe algemeen alles is dat er in staat en hoe makkelijk je alles op jezelf zou kúnnen betrekken als je dat wilt .Endan bij iéder willekeurig sterrenbeeld 😉
    Een huwelijk tussen stier en leeuw is écht een slechte combi ….. zei de a.s. bruid die binnenkort 50 jaar jaar in deze combi volmaakt 😉

  7. 😉 mooi geschreven!

    Enne ooit las ik dat Tweelingen en Boogschutters niet bij elkaar passen, dat de strijd dan de bodem onder hun voeten te heet zal maken.
    Toegegeven er zijn wel eens ‘verhitte bodems’ geweest maar toch zijn we nu al 33 jaar en 11 maand en 2 weken samen 😉

    Als je elkaar, waar en wanneer immers maar mogelijk is, zoveel mogelijk in de waarde laat passen alle sterrenbeelden bij elkaar!

Geef een reactie

