Voorbeeld

Je moet roeien met de riemen die je hebt.

En daar heb je af en toe een harde dobber aan.

Ik herken daar wel een patroon in.

 

Als kind wilde ik natuurlijk ouder zijn.

En natuurlijk rijk en beroemd.

Terwijl ik voor sommige mensen altijd dat meisje zal zijn die in april 1975 een ernstig ongeluk had.

 

Maar ik streek mijn zeilen nog niet.

Ik kwam er bovenop.

 

Mijn handschrift liep, volgens mijn moeder, het meest zichtbare schade op.

Of het nu al in me zat of dat ik graag mijn grenzen opzoek ik besloot mijn patroon steeds zo om de zeven jaar aan te passen.

Wat mijn beroepskeuze was op mijn zevende? Ik wilde wel prinses worden.

Tja, destijds gebruikte ik mijn geheugen om dingen te fantaseren.

Een verhalenverteller werd geboren.

En destijds was ik nog wel eens kwaad op mezelf dat mijn familie nog niet in de dromen voorkwamen.

Dat veranderde allemaal na mijn 35e

 

Rond mijn veertiende kreeg ik een dagboek van sinterklaas.

Een geschenk, waar ik bijzonder mee in mijn nopjes was.

Daar leerde ik dingen van me afschrijven.

En tja als ik er dan echt een harde dobber aan had was er altijd het levenspatroon van Hilde:

Geef niet op.

Als je opgeeft hebben de anderen gewonnen.

 

En tja ik heb hier vast al eens vermeld dat ik op mijn 21e een jaar naar Amerika ging.

Rond mijn 28e liep ik  (Don) Juan tegen het lijf.

En nee ook rond mijn 35e wist ik nog niet wat opgeven was.

 

Het zou een harde dobber blijken.

Ik bleef roeien met riemen die niet altijd echt voorhanden waren.

 

Tussen twee banen in gooide ik het daarom maar over een andere boeg.

En mijn richtsnoer werd een rolmodel worden voor Pim, Frits en Ida.

Met (volle?) kracht vooruit.

 

Inspiratiebron:

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/04/we-300-een-nieuw-woord-een-nieuw-geluid.html

 

OT:  Het is hier om de volgende reden wat stil (geweest) op dit blog:

Donderdag 21 april ben ik door Mossel in mijn rechterwijsvinger gebeten

(Vandaag weer voor naar de huisarts)

Zaterdag 23 april is mijn schoonvader (87)overleden.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Voorbeeld

  1. Allereerst natuurlijk heel veel sterkte met het verlies gewenst, dat er maar licht en kracht mag zijn waaruit je kunt putten!

    Enne…. terugkomend op je ‘ernstig ongeluk’…. Achteraf bezien, heeft het je leven verrijkt of verarmd?
    In mijn geval kan ik zeggen verrijkt…

  2. Aline zegt:

    Sterkte met het verlies van je schoonvader, enne hoe is het met je vinger?..

  3. Plato zegt:

    Minneke,
    Ten eerste gecondoleerd met je schoonvader
    Ten tweede gefeliciteerd met je positieve levensverhaal
    Ten derde sterkte met je vinger. Mossel krijgt van mij een corrigerend tikje.
    Ten vierde gewoon maar even een opbeurend en stimulerend woordje van mij voor jou. Je bent hartstikke pittig bezig, Min.

  4. Leo zegt:

    Gecondoleerd lieve meid….ernstig verlies! En denk om je gezondheid…

  5. Ria zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Niet lief van mossel om in je vinger te bijten. Als ik het goed lees ben je een echte doorzetter en ook dit kom je allemaal weer teboven.
    gr.Ria

  6. Toaske zegt:

    Goh, echt veel 7 years itches in jouw stukje. 😉

    Gecondoleerd met je schoonvader en succes met de vinger.

  7. rietepietz zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader ,dan valt de beet van mossel weliswaar in het niet maar toch …een kattenbeet kan flink aankomen ! Nu snap ik waarom je niet in de zon mocht …antibioticakuurtje natuurlijk 😉 beterschap!

  8. hanneke zegt:

    allereerst gecondoleerd en veel sterkte gewenst met het overlijden van je schoonvader.
    handig zo’n 7-jarige cyclus, weet je een beetje dat rond je 42e er weer wat staat te gebeuren.
    leuke WE.
    beterschap met je vinger!

  9. jokezelf zegt:

    Mooi beschreven levensverhaal.

Geef een reactie

