Ontlasten (II)

Mag ik je iets vragen?

Kun je mij helpen?

Ik wil je niet tot last zijn hoor, maar echt ik wil iets weten.

 

Nou, zeg het eens.

Maar ik zeg je bij voorbaat ik heb nooit alles willen weten.

Want dan moet je ook overal een antwoord op hebben.

 

En weet je, ik zit nu al weken te denken wat kan ik doen voor Japan.

Kan ik tijd vrijmaken om in actie ervoor te komen?

 

Hallo mag ik je iets vragen?

Ik…,  het zou me echt opluchten als je mij kon helpen

 

O, ja is waar je wilde wat vragen.

Tja is toch lastig om te luisteren.

We horen wel iets, maar tja waar dan de klepel hangt.

 

Nou, ik stel de vraag:

Waar heb je je gebruiksaanwijzing gelaten?

Want hoe functioneer je nu?

 

Gebruiksaanwijzing? Volgens mijn moeder heb ik die jaren geleden al ingeslikt.

Dus als je ze vindt, waarschuw me dan waar ik ze heb achtergelaten.

 

Ik denk trouwens dat je ze op dezelfde plek vindt als je eigen gebruiksaanwijzingen.

 

Een dialoog tussen Min en Mossel of was het nu tussen  Mossel en Min 😉

 

 

Inspiratiebron:

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/04/invalshoek-5-april-tm-20-april.html

 

 Enne nu ik toch je aandacht heb, kom 13 april in actie voor Japan!

http://www.rodekruis.nl/campagnes/tsunami-japan/actueel/Paginas/nieuws.aspx

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Ontlasten (II)

  1. Plato zegt:

    Wat een wonderlijke discussie. Hebben jullie elkaar gebruiksaanwijzing nu gevonden? Mensen nog aan toe, wat een gigantische spraakverwarring in huize min. Hier komt een spreekwoordwissel van: ‘wie weet waar Reismeermin de Mossel haalt.’ Whahahahahaha… ik gooi er een linkje tegenaan.

  2. De clou ontgaat me, het spijt me.
    Mochten de gebruiksaanwijzingen gevonden zijn hou ik me aanbevolen om hier dan misschien nog enigszins wat van te begrijpen.

  3. ehhhhhhh over en weer wil men elkaar iets vertellen maar wordt er door beiden niet geluisterd… ofzo ;;;

  4. rietepietz zegt:

    Tja , wie verwacht er nou een luisterend oor te vinden bij een “mossel” …..zo gesloten als wat toch volgens een gezegde ?

  5. Alice zegt:

    Mooie discussie tussen je huisdier en jezelf, wonderlijk toch hoe voortdurend je gedachten afdwalen, tijdens gesprekken. Je hebt het mooi gevangen in woorden

  6. Truus zegt:

    Twee heel verschillende Invalshoeken Min.
    Een aanklacht tegen de graaiers en een verwarrend gesprek over gebruiksaanwijzingen. Die natuurlijk zoek zijn! 😉
    Ga ik nu even die link bekijken. 🙂

  7. Ria zegt:

    Zo gesloten als een oester is die mossel hahaha.Heb je al onder de deurmat gekeken of diep onder in de mand?
    Groetjes Ria

  8. Jokezelf zegt:

    Ingewikkeld gesprek zeg. Heb je die gebruiksaanwijzingen intussen al gevonden?

  9. jeer zegt:

    Min,

    Bedankt voor je bezoek en reactie.
    Mijn haiku/senryu voor Japan had ik al bijgedragen.
    Veel plezier met de dagboottocht van de Zonnebloem.
    (ik ga er maar even vanuit dat het de dagtocht is)

    Groetjes,

    jeer

  10. hanneke zegt:

    ik hoop dat die gebruiksaanwijzing inmidels boven water is, want zo’n discussie leidt nergens naar!

Geef een reactie

