Coupe

Hallo mijn naam is Barbier.

Ja, maak maar grapjes, ik kan er niets aan doen.

Kapper Barbier, noem me maar Barrie.

 

In de salon begon ik vandaag het haar van mijn klanten te stijlen.

En weer mooi in lijn te brengen.

Nee de juiste snit is de kroon op de pasvorm van de kleding die men draagt.

 

Er komt echt heel veel geduld bij kijken hoor.

Want tja ik zie natuurlijk veel haarstijlen waar ik graag mijn schaar in zou zetten.

 

Om 10:00 uur kwam er een nieuwe klant.

Ze stelde zich voor als Minneke.

Nou volgens mij, met die haarstijl had ze zich beter Vinneke kunnen noemen.

Die haarstijl van haar drastisch aangepast en nee ze kan nog steeds niet echt een staart maken.

 

Eerst hebben we gekeken wat voor type ze was.

Zelf dacht ze herfst, nou ik hou het op winter.

 

Sommige klanten, zoals Minneke, dienen hiervoor dan wel geduldig de hele ochtend in mijn kappersstoel te zitten: Wassen, knippen , verven en wat kleuraanpassingen.

 

En voor mij is het een weet en voor haar lezers een vraag.

Wanneer komt de foto met haar fraai, door mij geknipte, haarbos.

Inspiratiebron:  http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/03/invalshoek-15-tm-31-maart.html

En ik wist de invalshoek en het woord dus al, de naam van de kapper is fictief ;-))

Dit stukje lag al een tijdje met ongeduld te spartelen…

Voordat ik vergeet dat ik beloofd heb om de foto te plaatsen:

Foto droomdag 1

Deze foto is gemaakt door http://www.spiley.com/ op 10 maart 2011 in Maarssen

En bij de kapper was ik op 3 maart 2011.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Coupe

  1. Ria zegt:

    Tjonge dat is ook toevallig. Zat zoëven mijn kapster, zomaar even bij ons op de koffie om bij te kletsen.Ze gaat weg ik doe de klep van de laptop open en kijk even rond en jawel, kappersverhaal.
    Mijne bijdrage komt nog wel.
    groetjes Ria

  2. HenK zegt:

    Mooi foto Min, koninklijk mag ik wel zeggen. Leuk verhaal, non fictie heel geïnspireerd omgebogen naar fictie.

    Een puntje: de bedoeling is eigenlijk dat het onderwerp (coupe) op een ongeduldige manier wordt beschreven. Bijvoorbeeld: iemand moet naar de kapper maar hij komt maar niet aan de beurt en zijn haar VALT al over zijn ogen etc. Het hele verhaal ademt dan ongeduld.

    Maar toch fraai. En die foto, tja, dat is een verrassing. Nu nog een foto van die vissenstaarten van jou en Juan en een van het onderwaternest. En natuurlijk een foto waarop jullie beiden je bordje zeewier nuttigen 🙂

    Plato is ongeduldig en wil meteen weer alles… whahahahaha.

    Min gefeliciteerd met je mooie stukje. Plato neemt zijn coupe voor je af.

  3. Toaske zegt:

    Oh wat leuk zeg een foto van jezelf erbij. Ik heb sinds vorige week ook een nieuwe coupe, maar weet het nog niet zeker. 😉

  4. Jenke zegt:

    de kapper zucht ik heb er zo’n hekel aan,dus ik kan er wel een staart van maken.Nu nog een invalshoek…..Plato neemt zijn coupe voor je af!zou die een toupet hebben ha ha.

  5. Grappig geschreven. Leuke foto van een mooie jonge dame met een prachtige haarcoupe.ik zit nog steeds te peinzen over deze opdracht.

  6. Plato zegt:

    Jenke, ik heb geen toupet. Mijn kennissen en familieleden weten dat mijn meestal ongekamde korte haren erbij staan als een ongemaaid stuk grasveld. Die coupe neem ik dus af voor Min. Per ongeluk onder de naam Henk omdat ik iets voor hem moest verplaatsen. Maar ik was het.

  7. Kòm ik nèt terug vân de kàpper meê eên nûwe coupe en wà zien ik hier…. aôngènaôm kènnès te maôke.
    Annie zeg gedagies.

  8. rietepietz zegt:

    Wat léuk , eindelijk “een plaatje “bij de naam Min.En het is een pláátje 😉

  9. Novie zegt:

    Wat heb je alweer een boel geschreven Min en die foto ach wat leuk dat ik je nu eens mag bewonderen.leuke foto meis!!
    o ja ik kom je andere logjes ook nog eens lezen hoor. Reageer ik nog wel weer

  10. Truus zegt:

    Ik wacht al twee weken vol ongeduld dat die rottige verkoudheid nu eens ophoepelt. Kan ik eindelijk naar de kapper. 😉
    Leuke foto! 🙂

Geef een reactie

