Zeilen

Op 27 maart 2008 stak ik mijn eerste vin in het webwater.

Ik volgde alleen maar de raad op dat iets wat je in je leven mist het verdient om er weer deel van uit te maken.

 

Deze week las ik in mijn “Coach jezelf naar Succes-agenda”:

Je gezicht is je eigen weerbericht,

als je in de spiegel kijkt

kun je je eigen bui zien hangen.

 

In deze agenda zet ik allerlei spreuken, citaten en spreekwoorden die met water verband houden.

Op 1 januari staat dus de tegelwijsheid die ik van Ria heb mogen ontvangen.

 

Wie kan sturen, zeilt bij elke wind.

 

Vandaag heb ik er een citaat van William Arthur Ward vermeld:

De pessimist klaagt over de wind,

De optimist verwacht dat die draait

En de realist stelt de zeilen bij.

 

Ik koos er op die dag in 2008 voor om optimistisch te blijven.

Het duurde echter nog wel even voordat ik me realiseerde dat ik  nog wel een aantal storm en golven diende te trotseren, en nee de wind zat niet altijd mee.

 

Vandaag zie ik mijn toekomst zonniger in dan op die dag.

Ik heb genoten van mijn tegenslagen op mijn pad.

 

En mocht u denken dat dit 500e log kant nog wal raakt, denk dan aan Erno Mijland wiens citaat ik noteerde:

 

Kant noch wal raken

Is een teken van goed stuurmanschap

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Water. Bookmark de permalink .

8 reacties op Zeilen

  1. Marian zegt:

    500 logjes en nog steeds met en stijgende (water)lijn naar boven! Prachtig Min!

  2. Marian zegt:

    oww, das dubbel, je ziet zelden iets naar onderen stijgen 🙂

  3. tagrijn zegt:

    Gefeliciteerd met je vijfhonderdste. Gewoon doorgaan, ook als een reactie soms eens wat negatief uitvalt. Bedenk dan maar: de beste stuurlui staan aan wal.

  4. Truus zegt:

    Gefeliciteerd met je 500ste logje Min. Weer een mijlpaal in je leven. 🙂

  5. rietepietz zegt:

    Over negatief in positief veranderen gesproken ….wauw die laatste spreuk over de kant en de wal;-)
    Gefeliciteerd met logje 500 , wat gaat het snel hé!

  6. Plato zegt:

    500 logjes, dat is heel wat. Dan heb je al snel 3 boeken geschreven. En dat van die kant noch wal raken is leuk gevonden. Inderdaad, schippers kunnen dat maar beter niet doen. Op naar nummer 501 Min. 🙂

  7. Novie zegt:

    gefeliciteerd met je jubileum Min.

  8. jeer zegt:

    Min,

    Al een heel aantal weer, zover ben ik nog niet. Proficiat en je bent inmiddels alweer een stukje verder. Een leuk stelletje citaten, die van William Arthur Ward had ik ook al eens op mijn weblog.
    Bedankt dat je mijn weblog weer bezocht.

    Groetjes,

    jeer

Geef een reactie

