Mijn lief schrijfblocje

 

Als het begin niet wil.

Start dan aan het eind.

 

Of laat het even een tijdje lekker in zijn sop gaarkoken.

Het komt dan op een onverwacht moment weer bovendrijven.

En dan kun je er iets mee, met dank aan inspiratiebronnen.

 

Het leukste aan mezelf vind ik mijn eigen schrijfstijl.

Het is iets dat mij verbindt met familieleden zoals mijn grootvader Cor en mijn Oom Willem.

Beide helaas niet meer in leven.

Maar in hun stijl schrijf ik en op mijn nieuwe werkplek denk ik dagelijks aan ze.

 

Want zij leerden mij zaken waardoor ik iets begrijp van de werkwereld waar ik nu in terecht ben gekomen.

Als kind heb ik vast weleens gevraagd:

“Waarom dien ik dit te leren”.

 

Het antwoord was dat ik niet slechter werd van die kennis.

En dat kennis macht is.

 

Als de macht echt aan mij is, zou ik graag iets aan de communicatie van mensen willen veranderen.

Maar laat ik me maar verantwoorden voor het taalgebruik van mezelf.

 

Dat is soms ook, onbewust, best wel gewelddadig.

Ik wens iemand ook wel eens het hubekulubus hompeschompe apengapen.

(En ik schrijf maar hoe mijn familie en ik het uitspreken)

Maar liever niet een ziekte of een naam verwensen.

 

Nee ik heb niet alleen van de voeding genoten

Ik kreeg ook op  zijn tijd  een dosis “op”

 

Als het eind niet wil,

Finish dan bij start.

Wat je ook doet, lees dit stuk op een luchtige en lacherige toon 😉

 

Voor u nu de vraag, wat was er eerder in dit verhaal…

Het antwoord de inspiratiebron:

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/02/we-300-en-invalshoek-twee-opdrachten.html

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Mijn lief schrijfblocje

  1. rietepietz zegt:

    Nou naar mijn idee zijn begin en eind uitwisselbaar en dus kunnen we alle kanten op 😉 Grappig dat jij vaak min of meer “in opdracht” schrijft !
    Daardoor herken ik misschien niet zo dat er geen begin zou komen op het moment dat ik wil schrijven en het eind komtdan vanzelf wel;-)

  2. Truus zegt:

    Goed gedaan Min. 🙂
    Het komt regelmatig voor dat ik eerst een clou heb. Dan moet ik er een heel verhaal bij verzinnen om aan mijn aantal woorden te komen. 😉

  3. hanneke zegt:

    begin of eind, start of finish, het maakt niet uit als het maar leesbaar is en dat is het in beginsel uiteindelijk zeer zeker….

  4. Plato zegt:

    Nou Min, van harte gefeliciteerd. Ik dacht dat jouw heel bijzondere schrijfstijl echt iets van jou was, maar nu blijkt er een hele familie te zijn die dat ook zo doet. Fenomenaal. Jullie zouden eigenlijk een soort van familieboek moeten uitgeven met van elk lid een stukje. Zou dat niet een leuk idee zijn?

  5. Toaske zegt:

    De instructie over hoe je het stukje moet lezen had je volgens mij bovenaan moeten zetten? 😉

  6. Jenke zegt:

    Mooi dat je grootvader Cor en Oom Willem tijdens zo’n schrijfstukje ook worden herdacht.En zo denk ik vaak aan mijn opa, die schreef ook.

  7. Jackles zegt:

    Wauw. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik met deze opdracht moet doen; wat een goed stuk!

  8. Mijn complimenten voor jou en je familie.
    Ik heb dit stukje twee keer gelezen, van voor naar achter en van achter naar voor,en ik ga het nu nog eens lezen, zo leuk!

Geef een reactie

