Onderdrukken

Rietepietz vroeg zich af hoe een log geboren kan worden.

Joh, heb je even dat kan op verschillende manieren.

En nee de bron hoeft niet iets van vandaag, wellicht (over)morgen, deze week, deze maand of zelfs dit kalenderjaar te zijn.

 

Mijn herinneringen gaan terug tot april 1975 en daar neem ik weleens een duik in.

Sinds 1975 weet ik zeker heb ik elke jaar wel een reis gemaakt.

En soms wel meer dan één.

 

Onlangs las ik dat mensen die piekeren dit het beste van zich kunnen afschrijven.

Wat dus vast betekent dat ik me af en toe niet kan inhouden om iets te schrijven.

 

Hoe is dat toch allemaal begonnen?

Als kind beteugelde ik mijn fantasie wel eens.

Want ik verzon dingen waar je bij stond.

Was niet iedereen even enthousiast over.

En sommige dingen, daar vind ik nu zelf van, dat ik me beter in toom had kunnen houden.

 

Maar ja er is geen goed zonder fout.

Als je iets niet fout kunt doen, kun je er niet van leren.

 

En meestal bleef het bij vallen en weer opstaan.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

 

Op dit log heb ik wel eens gemeld dat ik me weleens niet kan beheersen.

Dan flap ik er iets uit, dan ben ik niet te stuiten.

Opkroppen is ook niet goed, want daardoor demp je de put niet.

 

Dat zorgt weer voor belasting, en tja mijn stressgevoeligheid blijft een leerpunt.

Van stress kan ik heel onrustig worden, waardoor mijn bloeddruk te hoog wordt.

Maar zonder spanning vind ik het ook maar saai, dus in werk ben  ik ook blij met de hectische momenten.

 

Al die gevoelens van vroeger en nu worden ergens in mijn hoofd omgezet.

Mijn keuze is het om ze zo vrolijk mogelijk op te schrijven en de webwereld in te sturen.

 

Inspiratiebronnen:

http://rietepietz.web-log.nl/rietepietz/2011/02/geboorte-.html

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/02/we-300-en-invalshoek-twee-opdrachten.html

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

13 reacties op Onderdrukken

  1. Toaske zegt:

    Dingen van je afschrijven is hartstikke fijn. En daarmee voorkom je misschien inderdaad dat het gaat zitten broeien in je brein/lijf.

  2. Ja inderdaad, dingen van je afschrijven helpt op alle fronten.
    Wat ik altijd heb ervaren en nog steeds ervaar is dat het opschrijven van zaken mij duidelijkheid verschaft in waarom ik me voel zoals ik me voel, waarom ik bepaald gedrag wel of niet vertoon….

    Inzichten… altijd handig 😉

  3. rietepietz zegt:

    Er zijn nogal wat loggers die dingen van zich afschrijven in hun logjes ,het lijkt dus aan een behoefte te voldoen en dat is eigenlijk hartstikke mooi!
    Ik ben een bevoorrecht mens , hoef niet vaak iets van me af te schrijven maar tóch is er vaak die onbedwingbare behoefte om op te schrijven wat ik zoals meemaak en om me heen zie 😉

  4. tagrijn zegt:

    Iedereen doet dat op zijn eigen manier, de manier die het best bij hem/haar past. Hier zijn geen regeltjes voor.

  5. Truus zegt:

    Ik schrijf meer op dan af Min. 🙂
    Het is me allang duidelijk dat een ieder op zijn eigen manier logt en dat is juist leuk. Op die manier is er voor elk wat wils. 🙂

  6. Er blijkt een onderzoek gedaan te zijn naar “glimlachen”. Als je glimlach oprecht is (omdat je aan iets leuks denkt o.i.d.) dan ben je gezond bezig. Is je glimlach echter nep (bijv. door je beroep) dan word je daar naar van, depressief. Het ziekteverzuim onder nep-glimlachers blijkt hoger te zijn dan die van de oprechte categorie.
    Ben ik ff blij dat ik met regelmaat hoor: “wat kijk je boos?” :-)))

  7. Ria zegt:

    een eerlijk logje, daar hou ik wel van en het is ook afwisselend .

  8. Plato zegt:

    Mooi logje Min. Het is goed om van je af te schrijven. En daarbij geldt uiteraard: mooi of niet, als het je maar helpt.

    Min, ik heb dit woord als WE beschouwd. Want het was geen fictie en writersblocje kwam er ook niet in voor. Goed zo?

  9. Beste Min, je schrijft over datgene wat jou op dat moment bezig houdt. Dat is toch alleen maar goed?

  10. hanneke zegt:

    je hebt helemaal gelijk: van je afschrijven is heerlijk.
    de meeste dingen die ik ‘van me afschrijf’ delete ik direct weer, dat hoeft niemand te lezen, maar ben het toch kwijt.

  11. Jenke zegt:

    Dat van een flapuit herken ik,dingen blijven desondanks wel vrij lang ‘hangen’als ik ze dan opschrijf(niet persé op het blog)zijn ze ‘verhuisd’uit een soms te vol hoofd.

  12. Novie zegt:

    ja ik schrijf ook meestal om de zaken op ore te houden in mijn hoofd.Gewoontedenken te bestrijden en te leren vanuit een andere hoek de wereldsituatie te bekijken.Soms schrijf ik om juist met iets anders bezig te gaan.Om rust in mijn hoofd te bewerkstelligen.LEUK BLOGJE MIN!

  13. Voetje zegt:

    Dingen van je afschrijven zou echt kunnen helpen hoor! Bij mij helpt dat toch om mijn gevoelens de vrije loop te laten gaan alleen vraagt het natuurlijk wel tijd en die moet je er dan voor maken.
    Mooi geschreven!

Geef een reactie

